زینب طاهری، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷، پس از ملاقات حضوری یک ساعت و نیمه با موکل محکوم به اعدام خود، محمد ثلاث، گفته است با یقین و اعتقاد قلبی به بی‌گناهی موکلش یک لایحه حقوقی تفصیلی مبنی بر ضرورت اعاده دادرسی این پرونده تنظیم و به مقام قضایی تسلیم کرده است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز خواهان توقف روند اجرای حکم اعدام محمد ثلاث شده است.

خانم سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه‌ دیده‌بان حقوق بشر روز سه‌شنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت اظهار داشت: «مقامات ایران مدام گروه‌های اقلیت را به خاطر اعتراض‌هایی برای دیده شدن به عنوان بخشی برابر از جامعه جریمه می‌کنند. رژیم ایران باید سرکوب گروه‌های اقلیت را پایان بخشد و فورا اعدام محمد ثلاث را متوقف کند و محاکمه‌ مجدد عادلانه‌ای برای او برقرار کند.»

زینب طاهری، وکیل مدافع محمد ثلاث هم با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود مینویسد: ما حتی فرصت ملاقات، جمع‌آوری مستندات و نگارش لایحه دفاع را در دیوان عالی کشور نداشتیم و متهم در بدترین شرایط و در سلول انفرادی نگهداری می‌شد.  آقای ثلاث امروز پرده از شکنجه و ضرب و شتم خودش توسط ماموران انتظامی تا سر حد مرگ برداشت، به گونه‌ای که در هنگام دستگیری و بازداشت بر اثر این ضربات ۱۷ نقطه جمجمه وی دچار شکستگی شده و بینایی او تقریبا از دست رفته است. همچنین شنوایی ایشان نیز دچار آسیب جدی شده است و زیر فشار چنین شرایطی، مجبور به اعتراف و بعدا نیز بر اثر تهدید و ترس و شرایط انفرادی مجبور به تایید اعتراف شده است.»

زینب طاهری با نقل قول ازمحمد ثلاث مینویسد: «نگویید من درویشم! نمی‌خواهم مرا بهانه برخورد با برادران درویشم قرار دهند. من بی‌هوش بودم و وقتی به هوش آمدم گفتند تو سه نفر را کشته‌ای! در حالی که هنوز هم چنین چیزی را به یاد ندارم.»