پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » مصاحبه های یکی از اعضاء انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، در ارتباط با برگزاری دادگاه دراویش گنابادی

مصاحبه های یکی از اعضاء انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، در ارتباط با برگزاری دادگاه دراویش گنابادی

وحید بهشتی یکی از اعضاء انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در مصاحبه با شبکه بی بی سی و ایران اینترنشنال به برگزاری دادگاه دراویش گنابادی و وضعیت وخیم آنها پرداخت.

این فعال حقوق بشر در بخشی از مصاحبه با «بی بی سی» گفت؛ دادگاههای تشکیل شده برای دراویش داری ایرادات شکلی وماهوی بسیار است، در این دادگاهها دراویش از حق داشتن وکیل محروم هستند و پروسه بازپرس با حضور وکیل متهم انجام نمی شود و به جای آن پروسه بازجویی با حضور شکنجه گر و بازجو انجام می شود، این دادگاهها فاقد وجاهت قانونی است.

وقتی محمد ثلاث در دادگاه اول اتهامات را رد کرده است پی از اتمام دادگاه یکی از نیروهای امنیتی، انگشت دست او را شکسته است و تهدیدش کرده اند که از خود دفاع نکند، همچنین از روز بازداشت تاکنون در یک سلول انفرادی تاریک او را نکاهداری می کنند.

این عضو انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال گفت؛ همزمانی تشکیل دادگاههای فرمایشی دراویش با دادگاه اشخاصی زیر عنوان داعش و کسانی که به مجلس و مرقد آیت الله خمینی حمله کردند،در امتداد توطئه ای عظیم علیه دراویش است که ازهمان شب۳۰ بهمن با زدن برچسب «درویش داعشی» از”لندن”آغاز شد.