جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمود صادقی : «کارشناسان وزارت اطلاعات گفته اند سندی برای جاسوسی فعالان محیط زیستی نیافته‌اند»

محمود صادقی : «کارشناسان وزارت اطلاعات گفته اند سندی برای جاسوسی فعالان محیط زیستی نیافته‌اند»

محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در پیامی توییتری به نقل از کارشناسان ضد جاسوسی وزارت اطلاعات نوشت آنها « صریحا مستدلا و مستندا اعلام کردند هیچ دلیلی بر جاسوسی» فعالان محیط زیستی نیافته‌اند.

آقای صادقی می گوید این گفته ها در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و در پاسخ به نمایندگان اصولگرا مطرح شد که از وزیر اطلاعات درباره علت عدم برخورد با فعالان محیط زیستی پرسیده بودند.

محمدرضا تابش دیگر نماینده مجلس نیز در هفته‌های گذشته درباره فعالان محیط زیستی بازداشت شده گفته بود « برخی دستگاه‌ها تعدادی از این افراد را متهم به جاسوسی کرده‌اند، اما نظرات کارشناسی وزارت اطلاعات تقریبا برخلاف آنهاست». این درحالیست که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اخیرا گفته بود مرجع تشخیص جاسوس بودن، وزارت اطلاعات نیست.

پس از مرگ مشکوک کاووس سید امامی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان، فاش شد که دستکم ۱۳ تن از فعالان محیط زیست بازداشت شده‌اند.

مقام‌های قوه قضاییه جمهوری اسلامی افراد بازداشت شده را به جاسوسی متهم کرده‌اند.

پیشنهاد علی مطهری به حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه 

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس  در سخنان میان دستور خود در مجلس گفت: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳عضو از نهادهای مربوط است مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند، زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهند. رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد.

دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروههای مخالف مسلح شود