پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش عجیب علی خامنه ای در قبال دونالد ترامپ: منتظر روزی باشید که ترامپ مُرده، جسدش خوراک «مار و مور» شده اما نظام جمهوری اسلامی مقتدر است!

واکنش عجیب علی خامنه ای در قبال دونالد ترامپ: منتظر روزی باشید که ترامپ مُرده، جسدش خوراک «مار و مور» شده اما نظام جمهوری اسلامی مقتدر است!

نخستین واکنش ع. خامنه ای  به خروج آمریکا از برجام:بدون اخذ تضمین‌های کافی از سه کشور اروپایی، تداوم برجام با آن‌ها منطقی نیست / چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم / می‌گفتیم مسئله‌ هسته‌ای بهانه است؛ می‌گفتند نه؛ حالا دیدید ما برجام را پذیرفتیم اما دشمنی‌ها تمام نشد؟ / بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های رییس جمهور آمریکا بود؛ می‌گفت چنین و چنان می‌کنم؛ بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: شما غلط می‌کنید /

ع. خامنه ای صبح امروز (چهارشنبه) به‌مناسبت هفته‌ی گرامیداشت مقام معلم، با حضور در دانشگاه فرهنگیان، در دو دیدار جداگانه، در جمع مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و در اجتماع اساتید،‌ کارکنان و دانشجو معلمان این دانشگاه سخنرانی کردند.مهمترین بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم.

بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید

منتظر روزی باشید که ترامپ مُرده، جسدش خوراک «مار و مور» شده اما نظام جمهوری اسلامی مقتدر است

بدون اخذ تضمین‌های کافی از سه کشور اروپایی، تداوم برجام با آن‌ها منطقی نیست

آن‌وقتی که مسئله‌ی هسته‌ای شروع شد، بعضی از معاریف کشور می‌گفتند که چه اصراری دارید که هسته‌ای را نگه دارید، بگذارید کنار…

البته این حرف غلط بود، مسئله‌ی هسته‌ای نیاز کشور است و تا چند سال دیگر طبق بررسی کارشناسان، کشور به ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز دارد.

آن روز می‌گفتیم مسئله‌ی آمریکا با ایران، مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و این‌ها بهانه است؛ می‌گفتند نه، این‌جور نیست.

حالا دیدید که این‌جوری نیست؛ ما برجام را پذیرفتیم اما دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی تمام نشد.

حالا مسئله‌ی حضور ما در منطقه و مسئله‌ی موشک‌ها را مطرح می‌کنند؛ اگر این‌ها را هم قبول کنیم، مسئله تمام نخواهد شد، مسئله‌ی دیگری را شروع می‌کنند.

علت مخالفت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی این است که آمریکا به‌طور کامل سلطه داشت و انقلاب دست آن‌ها را کوتاه کرد.

[آمریکایی‌ها] می‌خواهند حکامی در کشورها باشند که پولشان را بگیرند و دستورات را انجام دهند و هروقت هم خواستند عوضشان کنند. همان‌طور که رضاخان را برداشتند و پسرش را آوردند؛ همچنان‌که در کشورهای خلیج فارس این حالت وجود دارد، مانند عبد ذلیل آمریکا.

چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم. چنین می‌گوید که من ۷ تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید.

خرج کردی که به عراق سوریه مسلط شوی؛ خب نتوانستی، به درک!

می‌گوید «باید» این کار را بکنید؛ می‌خواهد به جمهوری اسلامی هم «باید» بگوید.

ملت ایران مستقل و عزیز است. حکام گذشته‌ی این ملت، عزت ملت را گرفتند و مردم را ذلیل کردند. حالا جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی آمده و آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند.

برخی [از داخلی‌ها] می‌گفتند چه اصراری دارید که می‌ایستید… خدا از سر تقصیراتشان بگذرد.