شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تکذیب خبر رفع حصر توسط دختران رهنورد: نه حکمی برای رفع حصر داده شده و نه و رفت و آمد آزادانه‌ای صورت گرفته

تکذیب خبر رفع حصر توسط دختران رهنورد: نه حکمی برای رفع حصر داده شده و نه و رفت و آمد آزادانه‌ای صورت گرفته

 

دختران رهنورد درباره اظهارات اسماعیل دوستی که گفته بود خانم رهنورد رفع حصر شده‌اند و بدون محافظ تردد می‌کنند می‌گویند تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است.

رسانه‌ها به نقل از اسماعیل دوستی (از معدود اشخاصی که نیروهای امنیتی اجازه ملاقات وی با اقای مهدی کروبی را می‌دهند) نوشته بودند: با توجه به اينكه مشكل خانم رهنورد حل شده و از حصر بيرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ايشان عادي شده و مي‌توانند بروند و بيايند! پیش از این حسین کروبی درباره ملاقات‌های دوستی با کروبی اعلام کرده بود فرد ملاقات کننده را مقامات امنیتی انتخاب کرده‌اند و نه آقای کروبی.

همچنین در خبرسازی هماهنگ دیگری یکی از نمایندگان مجلس گفته است بیش از دو ماه است که حکم رفع حصر به خانم رهنورد ابلاغ شده است!

در همین حال دختران خانم رهنورد می‌گویند ما از هرگونه گشایشی استقبال می‌کنیم اما نه حکمی برای آزادی داده شده و نه در این دو ماه ادعایی هیچ تردد آزادانه‌ای رخ داده است.

دختران رهنورد و میرحسین همچنین با تایید برخی گشایش‌ها گفتند: همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودیم آنچه که به طور عملی رخ داده است گشایش‌هایی در تماس و رفت و آمد خانواده با پدر و مادرمان است و هرگونه گشایش عملی و واقعی دیگر را نیز به اطلاع مردم خواهیم رساند. طبعا آزادی و رفع حصر به معناي اختيار در ديدارها و ملاقات با افراد دلخواه و از سرگيری فعاليت‌های مطلوب شخصی و اجتماعي است كه از اين موضوع منع شده‌اند. آزادی يعنی يک مقام رسمي با مسووليت تعريف شده آن را اعلام كند و مسووليت محافظت به افراد امين سپرده شود. كه تهديد به خطرهای محتمل مبني بر آزار و حمله خيابان در پشت ديوار حصر نكنند. يعنی در خروجی خانه قفل نباشد، كه هست، يعني قسمتی از خانه شخصی در دست ماموران نباشد كه هست!

دختران رهنورد با بیان اینکه پیش از این هم این قبیل شایعات مطرح شده بود تاکید کردند که به جای اقدامات قطره چکانی و یا سخنان شعاری درباره رفع حصر انتظار دارند که به حصر ظالمانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خاتمه داده شود.

آنها می‌گویند همانطور که حکمی برای شروع حصر ظالمانه، ٨ سال ادامه غير قانونی آن با آن‌همه اذيت و سختی و ممنوعيت و محروميت به مادرم داده نشده مصوبه يا حكمی تا اين لحظه برای پايان آن هم داده نشده و به محض چنين اتفاقی ضمن استقبال از آن ما به سرعت آن را در سايت كلمه و صفحه‌هاي‌مان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد

پیش از این و در بهمن‌ماه ۹۶ نیز که خانم رهنورد برای ملاقات با مادر محتضر خود به منزل ایشان برده شدند شایعه رفع حصر وی پخش شده بود که خانم رهنورد تاکید کرده بود نمی‌داند که اینهمه شایعه‌سازی با چه هدفی صورت گرفته است اما مانند ۷ سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.