پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » «رامین حسین پناهی» زندانی سیاسی کرد برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه انتقال داده شد

«رامین حسین پناهی» زندانی سیاسی کرد برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه انتقال داده شد

برخی گزارش ها حاکی از آن است که «رامین حسین پناهی» زندانی سیاسی کرد که در زندان سنندج محبوس است برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شده است.

امجد حسین پناهی، برادر این زندانی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ضمن اعلام این خبر در حساب توئیتر خود نوشت که قرار است حکم اعدام او روز پنج شنبه اجرا شود.

رامین حسین پناهی که به اتهام عضویت در حزب کومله کردستان تیرماه سال گذشته دستگیر شده بود بنا بر اخبار سازمان‌های حقوق بشری در این مدت به شدت تحت شکنجه بوده است.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران کسانی که اقدام به مبارزه مسلحانه با رژیم جمهوری اسلامی بکنند به اعدام محکوم می شوند، اما خانواده رامین حسین پناهی چنین اتهامی علیه او را ناروا می دانند و اعلام کردند که او هرگز مبارزه مسلحانه نکرده است.

آقای حسین پناهی که از تیرماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد، بهمن ماه گذشته به اعدام محکوم شد. او پیشتر به قاضی دادگاه گفته بود که در زندان تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.

چندی پیش حکم اعدام رامین حسین پناهی در دیوان عالی کشور تایید شده است.

عفو بین‌الملل، پیش از این گزارش داده بود که آقای حسین‌پناهی روز اول تیرماه به همراه سه عضو دیگر حزب کومله توسط سپاه پاسداران دستگیر شد. وکیل مدافع او اعلام کرد که که موکلش دست به اسلحه نبرده و صرفا عضو حزب کومله بوده است.

فعالان حقوق بشری از شکنجه و آزار او در زمان بازداشت در سپاه خبر داده بودند بطوریکه امجد حسین پناهی برادر او گفته بود کلیه او در زندان عفونت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا طی سالهای اخیر بارها در گزارش سالانه خود از خشونت جمهوری اسلامی در برخورد با اقلیت‌های قومی و مذهبی انتقاد کرده است.