پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » درخواست اقدام عاجل ۲۹ تن از نمایندگان اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اعدام محمد یاور ثلاث و رسیدگی مجدد به پرونده وی

درخواست اقدام عاجل ۲۹ تن از نمایندگان اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اعدام محمد یاور ثلاث و رسیدگی مجدد به پرونده وی

۲۹ تن از نمایندگان اتحادیه اروپا در بیانیه ای با عنوان اقدام عاجل برای جلوگیری از اعدام آقای محمد ثلاث از حسن روحانی رئیس جمهور نظام حاکم بر ایران درخواست کرد که فورا با اقدامات لازم از اعدام محمد ثلاث جلوگیری کرده و ترتیب بررسی مجدد این پرونده را بدهند، همچنین بازداشت خانگی دکتر نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی و سرکوب دراویش را متوقف کنند.

این نمایندگان اتحادیه اروپا در بیانیه خود که به سایر مسئولان و نمایندگان پارلمان اروپا نیز فرستاده شده  است، ابراز داشته که تمامی مدارک و شواهد، دال بر بیگناهی محمد ثلاث است، ولی آقای ثلاث با تهدید، شکنجه و پایمال شدن حقوق ابتدایی اش، هم اکنون در معرض خطر اعدام قرار دارد.

در بخش دیگری از این بیانیه از قوه قضائیه ایران درخواست شده که حق برخورداری از یک دادگاه و پروسه دادرسی عادلانه را برای آقای محمد ثلاث محترم شمارده و از اعدام وی جلوگیری به عمل آورند.

این بیانیه سرکوب گسترده دراویش گنابادی در ایران را محکوم کرده ، و نسبت به وضعیت ناهنجار دراویش پیرو مکتب نعمت اللهیه گنابادی که علیرغم وخامت احوال جسمانی نامناسب، همچنان در حبس و بازداشت غیرقانونی به سر میبرند  ابراز نگرانی عمیق کرده است.