شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » آمریکا خواستار تحریم برنامه موشکی ایران از سوی اروپا شد

آمریکا خواستار تحریم برنامه موشکی ایران از سوی اروپا شد

برایان هوک مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در ریاض گفت که کشورش از متحدان اروپایی خود و دیگران می‌خواهد که با هدف متوقف ساختن برنامه موشکی ایران، تحریم‌هایی را علیه تهران وضع کنند.

آقای هوک که مایک پمپئو را در اولین سفر خاورمیانه‌ای وی در مقام وزیر خارجه جدید آمریکا همراهی می‌کند در جمع خبرنگاران، ایران را تهدیدی برای صلح و ثبات در جهان نامید.

مشاور وزیر خارجه آمریکا سپس گفت: «ما از همه ملت‌ها در سراسر جهان می‌خواهیم که افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کنند و این مسئله یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوهای ما با اروپایی‌ها بوده است».

ورود مایک پمپئو به ریاض تقریبا همزمان شد با اعلام این خبر که حوثی‌ها چند فروند موشک بالستیک به شهر جیزان در جنوب عربستان شلیک کرده‌اند. ریاض تعداد این موشک‌ها را چهار فروند اعلام کرده و می‌گوید که این موشک‌ها را سرنگون کرده است، اما حوثی‌ها می‌گویند که هشت موشک به عربستان شلیک کرده‌اند.

مقامات ارشد آمریکایی که همراه مایک پمپئو به عربستان سفر کرده‌اند پیش از این ایران را به قاچاق موشک به یمن متهم کرده بودند. به گفته آنها، شلیک این موشک‌ها به عربستان اهمیت اقدامات دولت دونالد ترامپ برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در منطقه را ثابت می‌کند.