پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نتانیاهو: رژیم ایران با فرستادن پهپاد و موشک به اسرائیل و عربستان تعرض می‌کند

نتانیاهو: رژیم ایران با فرستادن پهپاد و موشک به اسرائیل و عربستان تعرض می‌کند

ساعتی بعد از مصاحبه محمدجواد ظریف با یک رسانه در آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت که «تحت تاثیر» مصاحبه ظریف با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا قرار نگرفته و رفتار ایران و سپاه برخلاف ادعاهای آقای ظریف است.

به گزارش «جروزالم پست»، نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اینکه سخنان محمد جواد ظریف را شنیده، گفت «من امروز سخنان وزیر خارجه کشوری را شنیدم که پهپاد مسلح را علیه اسرائیل و موشک‌ها را علیه عربستان می‌فرستد… شکاف زیادی بین این سخنان و اقدامات سپاه پاسداران است که ارتشی را علیه اسرائیل و با هدف اعلانی نابودی اسرائیل به پیش می برد.»

سخنان آقای نتانیاهو اشاره به گفتگوی وزیر امور خارجه ایران با سی‌بی‌اس در آمریکاست که آقای ظریف در پاسخ به «مارگارت برنان»، ضمن رد تلاش ایران برای سوق دادن جنگ با اسرائیل گفت اسرائیل با نقض حریم هوایی و حاکمیت سوریه در حال تشدید تنش است … و اگر همچنان به نقض حاکمیت دیگر سرزمین‌ها ادامه دهد، عواقبی در انتظار آنها خواهد بود.

در هفته های اخیر تنش بین ایران و اسرائیل بخصوص در سوریه افزایش یافته است. دو ماه پیش مقام های اسرائیلی گفتند جمهوری اسلامی ایران با ارسال پهپاد جنگی از طریق آسمان سوریه، حریم هوایی اسرائیل را نقض کرده و وارد مقابله مستقیم با اسرائیل شده است. پیشتر هم مقام های اسرائیلی هشدار داده بودند ایران با حضور در سوریه به دنبال همسایگی با اسرائیل و ضربه زدن به این کشور است.

جدی ترین تنش بین دو کشور، حمله جنگنده‌های ناشناس در روز ۲۰ فروردین به پایگاه تی- ۴ در سوریه بود که دستکم هفت عضو سپاه پاسداران کشته شند. هرچند اسرائیل نقش در این حمله را رد کرد، اما روسیه این حمله را به اسرائیل نسبت داد.