جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » مقالات » عقب نشاندن ایران؛ استراتژی یک کارشناس برای برخورد با جمهوری اسلامی

عقب نشاندن ایران؛ استراتژی یک کارشناس برای برخورد با جمهوری اسلامی

نشریه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: کنت پولاک، پژوهشگر «انستیتو آمریکن اینترپرایز»، معتقد است ایالات متحده برای ناکام گذاشتن نفوذ مخرب تهران در سوریه و تلاش رژیم برای تسلط بر خاورمیانه لازم است «سیاست مواجهه طلبانه تری را در برابر ایران در پیش بگیرد».

پولاک اخیرا یک استراتژی را در شش سر فصل به همین منظور با عنوان «عقب نشاندن ایران» منتشر کرد. هر یک از این سر فصل ها به جنبه های متفاوت پیشنهاد محکم، اما واقع گرایانه او می پردازد.

کنت پولاک در مورد توافق هسته ای چنین استدلال می کند:

ایالات متحده باید به توافق هسته ای ایران متعهد بماند، اما اطمینان حاصل کند که سفت و سخت اجرا می شود. برجام در حال حاضر مفید و بهترین گزینه در دسترس است.

ایران را زمانی می توان مجاب به قبول یک چارچوب جدید حاکم بر برنامه هسته ای اش کرد که شاهد از دست رفتن موقعیت منطقه ای و متحدان کلیدی اش باشد.

آن موقع ایالات متحده باید یک توافق تکمیلی بر برجام را به ایران پیشنهاد بدهد. آن توافق باید بسیار شبیه آن چیزی باشد که دولت ترامپ خواهان آن است. چنین پیشنهادی باید تاریخ انقضای محدودیت های تعیین شده را حذف کرده یا به تاریخی بسیار دورتر موکول کند.

همچنین باید روند تازه ای را در بازرسی ها تعیین کند تا ایران نتواند بازدید بازرسان را به تاخیر انداخته یا از آن جلوگیری کند. چنین توافق تکمیلی باید احتمالا موشک های بالیستیک دوربرد ایران را محدود کند.

منبع : صدای آمریکا