جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بریتانیا: اسد ۴ بار از اسلحه شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرد

بریتانیا: اسد ۴ بار از اسلحه شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرد

ترزا می نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد رژیم سوریه به ریاست بشار اسد، ۴ بار از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترزا می دوشنبه ۱۶ آوریل با حضور در پارلمان بریتانیا، به دفاع از مشارکت کشورش در حمله اخیر به مواضعی نظامی در سوریه پرداخت و گفت: «دخالت (نظامی) ما در سوریه در ارتباط با جنگ داخلی یا به منظور تغییر رژیم این کشور نبودبلکه با هدف بازداشتن این رژیم از کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردم سوریه صورت گرفت».

نخست وزیر بریتانیا در ادامه سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: «شواهدی دال بر دست داشتن رژیم سوریه در کاربرد سلاح شیمیایی در شهر دوما وجود دارد».

او تاکید کرد که حمله نظامی اخیر توانایی رژیم اسد در کاربرد مجدد سلاح شیمیایی را محدود کرده است.

ترزا می همچنین افزود که روسیه (با کاربرد مکرر حق وتو) مانع از تحرک شورای امنیت سازمان ملل متحدد برای تحقیق درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سوریه شد.

او تاکید کرد که «مشارکت بریتانیا در حمله نظامی به مواضع رژیم سوریه فقط در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نبوده بلکه با یقین به این‌که رویکرد درستی است صورت گرفت».

او در رابطه با حمله نظامی اخیر سه کشور ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه به تاسیسات نظامی رژیم سوریه توضیح داد:«این حمله مبتنی بر گزارش‌های دقیق اطلاعاتی بود». او افزود که بریتانیا اکنون بر حمایت از طرح صلح سازمان ملل برای سوریه متمرکز خواهد شد.