سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » حمید بقایی در پی وخامت شرایط جسمی از اوین به بیمارستان منتقل شد

حمید بقایی در پی وخامت شرایط جسمی از اوین به بیمارستان منتقل شد

به گزارش سایت دولت بهار ، در پی وخامت شرایط جسمی ناشی از اعتصاب غذا، حمید بقایی دیشب از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد.

وی به شرطی انتقال به بیمارستان را پذیرفته که پس از درمان به منزل منتقل شود .

نگرانی از به کما رفتن بقایی 

آقای حمید بقایی در حالی بیست و پنجمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می کند که از نظر جسمانی در وضعیت بسیار وخیمی قرار گرفته است .

این وضعیت بحرانی در حالی ادامه دارد که آقای بقایی اعلام کرده است برای اثبات بیگناهی و حقانیت خود ، هیچ انتخاب دیگری جز ادامه اعتصاب غذا تا نیل به شهادت پیش روی خود ندارد.

خانواده آقای بقایی از قول ایشان نقل کرده اند که تنها گزینه باقیمانده برای برون رفت از وضع موجود، موافقت دستگاه قضایی با درخواست اعاده دادرسی در دادگاه علنی و به تبع آن ، آزادی وی از زندان است.

اصلی ترین اتهام بی پایه و اساس نسبت داده شده به آقای بقایی ، دریافت میلیونها یورو از نیروی قدس سپاه پاسداران است.

سخنگوی سپاه پاسداران اخیرا به صراحت این اتهام را رد کرده است که این امر به معنای بطلان حکم قضایی صادره علیه آقای بقایی است و طبق قانون آیین دادرسی کیفری دادستان تهران باید به فوریت نسبت به آزادی ایشان و اعاده دادرسی اقدام نماید.

دکتر احمدی نژاد مسئولیت سلامت آقای بقایی و هرگونه اتفاق ناگوار ناشی از اعتصاب غذای ایشان را متوجه مقامات کشور و بویژه مقامات ارشد دستگاه قضایی دانسته است.

در بیست و چهارمین روز از اعتصاب غذای آقای بقایی ، وزن ایشان به کمتر از 45 کیلوگرم کاهش یافته و فشار خون او نیز 8 روی ۵ و میزان قند خون ایشان نیز ۴۷ بوده است.

شرایط جسمانی آقای بقایی به حدی خطرناک شده است که هر لحظه نگران به کما رفتن ایشان هستیم.