جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » قتل عمد یا غیرعمد؟! «میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است»

قتل عمد یا غیرعمد؟! «میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است»

روز چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از محکومیت «درویش محمدیاور ثلاث» به حبس و سه بار قصاص خبر داد.
به گفته وی این حکم در صورت درخواست وکیل متهم قابل تجدید نظر است.
قاضی محمدی کشکولی ریاست دادگاه محمد ثلاث را بر عهده داشت.
قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی نیز نمایندگی مدعی‌العموم را بر عهده داشت.
محمدیاور ثلاث مظنون به زیر گرفتن سه تن از نیروهای انتظامی ، در هر سه دادگاه اتهامات انتسابی را صراحتا رد کرد و به این ترتیب شائبه قتل عمد منتفی می باشد.
این در حالی است که ، بر اساس رأی دادگاه ، آقای ثلاث به سه بار قصاص محکوم شده است.
در حالیکه در جرائم رانندگی ، حکم به «قصاص» بر مبنای قتل عمد مردود است.
با توجه به اظهارات و شواهد موجود باید شرایط «قتل عمد» احراز گردد ؛ در مورد پرونده منسوب به آقای ثلاث و بنابر مصروح اظهارات ایشان در هر سه دادگاه ، ایشان در جریان تحقیقات و در پاسخ به این پرسش که آیا این سه مأمور را می شناخته به صراحت اعلام کرده است که «خیر ، من آنها را نمی شناسم» بدین ترتیب حکم قتل عمد که مجازات آن قصاص است منتفی می باشد. (نیت قبلی در کار نبوده ، متهم مقتولین را نمی شناخته ، تصفیه حسابی شخصی در کار نبوده و شاهد عینی که به صراحت اعلام کند که آقای ثلاث راننده اتوبوس مرگ بوده موجود نیست.)
شهریاری سرپرست دادسرای جنایی بعنوان نماینده مدعی العموم تنها با استناد به اینکه ایشان تنها فردی از میان دستگیرشدگان است که گواهینامه پایه یک رانندگی دارد تنها به صرف داشتن یک گواهی نامه پایه یک ایشان را مجرم شناخته
 
اگرچه سرپرست دادسرای جنایی تأکید می کند که “قتل با هیچ انگیزه‌ای قابل پذیرش نیست” اما ما یادآور می شویم که درست است؛ بنابر فرمایش شما قتل با هیچ انگیزه ای قابل پذیرش نیست، اما باید پیش از هر چیزی «عمدی و غیرعمدی» بودن آن احراز گردد.
 
چرا که فرق قتل عمد و غیرعمد در صدور مجازات متناسبت با آن است ،که تفاوتش در نجات جان یک انسان است؛ بنابراین فرق آن  از زمین تا آسمان است. 
 
لازم است به آقای شهریاری یادآور شد که در صورت احراز غیرعمد بودن که تمامی اسناد و شواهد آن موجود است ، شما جان انسان بیگناهی را نجات خواهدید داد و در صورتیکه تفاوتی میان عمدی یا غیرعمدی بودن آن قائل نشوید تنها به موضوع «قتل» استناد کنید در اینصورت،  علاوه بر آن سه مأمور شرافتمند پلیس انسان بیگناه دیگری را هم به پای چوبه دار می فرستید. 
 
حال صرفنظر از اشکالات ماهوی و شکلی که در این پرونده وجود دارد ، ما  تنها به چند نمونه از آنها به اختصار در ذیل اشاره می کنیم :
  1. – قوه قضاییه برای ایجاد مصونیت از صدور حکم ناعادلانه سه بار قصاص و حبس ، دست اولیای دم را بخون بیگناهی آلوده می کند و بدین ترتیب با سلب مسئولیت از دستگاه قضایی ، مسئولیت ریخته شدن خون بیگناه را بدوش نمی گیرد و انرا بگردن اولیای دم می اندازد. 
  2. – قاضی محمدی کشکولی ، در صدور حکم بی طرف نبوده و این حکم تحت فشار و متأثر از سخنرانی های ائمه جمعه و جماعات از تریبون های رسمی کشور صادر شده است. 
  3. – عدم احراز جرم توسط متهم که مورد توجه اولیا دم است : اولیای دم شاهد عینی نبوده اند ، در دادگاه از شاهدان عینی حادثه دعوت نشده است در حالیکه یکی از شاهدان عینی زنده است ، صدور حکم قصاص در صورت محرز شدن قتل عمد امکان پذیر است ، این در حالی است که متهم هیچیک از فوت شدگان را نمی شناخته و نیت قلبی و یا تصفیه حساب شخصی در کار نبوده است. 
  4. – نقض دلایل شکلی و ماهوی پرونده 
  5. – عدم بررسی و کارشناسی آلت قتاله توسط کارشناسان قوه قضاییه ، تفاوت عمده در دو اتوبوس مورد اشاره 
  6. – آلاتی که در دادگاه ارائه شده ، به هیچ عنوان توسط محمدیاور ثلاث مورد استفاده قرار نگرفته است : چوب و چماق و قمه. 
  7. – محمدیاور ثلاث از وکیل تعیینی برخوردار نبوده است 
  8. – اعترافات در حالت اغما و کما توسط خبرنگار از ایشان گرفته شده و به آن استناد شده است
  9. – عدم بازپرسی عادلانه با حضور وکیل تعیینی 
  10. – محمدیاور ثلاث در هر سه دادگاه ، کلیه اتهامات انتسابی را از اساس رد کرده است
  11. – چرا در دادگاه به ویدئوهای یگان ویژه حاضر در محل اشاره نشده است؟ در حالیکه در این موارد حتما فیلمبردار حضور دارد
  12. – چرا هیچ ویدئو و تصویری از صحنه رانندگی ، پیاده شدن و زیر گرفتن مأموران موجود نیست ؟ 
  13. – چرا قاضی کشکولی ویدئوهای یگان ویژه را در دادگاه مطالبه نکرده تا مورد روئت قرار دهد و بر مبنای آن حکم صادر شود؟ 
  14. – اتوبوسی که بعدها بعنوان اتوبوس دیوانه در سطح شهر از آن فیلمبرداری شده، آثار گلوله بر جداره و شیشه های آن نمایان است. در حالیکه اتوبوسی که محمدیاور ثلاث در آن سکونت داشته ، بدنه گلکاری و نقاشی شده داشته و شیشه هایش با رنگ سفید پوشانده شده است. 
  15. – آثار گلوله های ساچمه ای موجود – سلاح وینچستر مورد استفاده نیروهای ناجا – بر صورت محمدحسین حدادیان بیانگر چیست؟ و شباهت راننده اتوبوس مرگ با موهای مشکلی و پرپشت – محمدحسین حدادیان – چیست ؟
یک گزارش تصویری مفصل در اینباره بزودی منتشر خواهد شد. منتظر بمانید …