جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » سینما » خبرنگار صدا و سیما : «ما خبرنگارها، سربازهای خط مقدم این نظام هستیم»

خبرنگار صدا و سیما : «ما خبرنگارها، سربازهای خط مقدم این نظام هستیم»

ایمان مرآتی، خبرنگار صدا و سیما با حضور در برنامه «دورهمی» از تجربه‌ها و خاطرات تلخ خود در تهیه گزارش‌های تلویزیونی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته (چهارشنبه 15 فروردین)، مهران مدیری در برنامه «دورهمی» میزبان ایمان مرآتی، خبرنگار صدا و سیما بود.

هنگامی که این خبرنگار وارد صحنه شد و مقابل مهران مدیری نشست، مورد تشویق تماشاگران «دورهمی» قرار گرفت که با تعجب در جمله‌ای پرسشی گفت: «مردم من رو دوست دارند؟»

مرآتی در ادامه این جمله توضیح داد: «ما خبرنگارها، سربازهای خط مقدم این نظام هستیم. این‌ کار کتک خوردن دارد. در سال ۸۸ من یک گفت‌وگو با دو متهم سرشناس فتنه ۸۸ داشتم. به من اعلام کردند که این دو زندانی خودشان می‌خواهند با بخش خبری صدا و سیما گفت‌وگو کنند. ما در زندان حاضر شدیم و گفت‌وگو را گرفتیم و بعد از آن مردم من را به چشم دیگر می‌دیدند. بعد از آن گفت‌وگو، آدرس خانه خودم، پدر و مادرم، پمپ بنزینی که در آن بنزین می‌زدم را معرفی کردند و بارها من و خانواده‌ام را تهدید به مرگ کردند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا به‌حال از برخی کارهای خود پشیمان شده است یا خیر، گفت: «بحث فضای مجازی در زندگی مردم خیلی تاثیر‌گذار است. از پشیمانی اگر بخواهم مثال بزنم، این است که در زندگی‌ام یک‌بار افسرده شدم، آن هم وقتی بود که یک عکسی از من در مورد کاغذی که صدابردار گروهم مقابل یک خانم گرفته بود، منتشر شد. یک روز برای گزارش عید مبعث برای تهیه گزارش گفت‌وگو های مردمی به دربند رفتیم. در برگشت دختر و پسری اصرار کردند که با آنها هم‌ صحبت کنیم اما درباره مبعث نمی‌دانستند. دختر خانم از ما خواست روی کاغذ بنویسیم که از روی آن بخواند. من یک بیت شعر نوشتم و وقتی داشت می‌‌خواند آن پسری که همراهش بود با گوشی موبایل عکس گرفت و این عکس دست به دست چرخید.»

این خبرنگار در عین حال تاکید کرد: «من در زندگیم خیلی اذیت شدم، سال ۸۸ کتک خوردم، از مردم فحش شنیدم و از همه آنها هم گذشتم. امشب می‌گویم حتی از آن دختر و پسری هم که من را اذیت کردند، گذشتم.»

مرآتی درباره شایعه املاک نجومی خود هم گفت: «سال ۸۲ به صدا و سیما بخشنامه‌ای رسید که هر کسی که خانه ندارد می‌تواند ثبت نام کند و قسط بندی کند‌. من و کامران نجف‌زاده هم مثل بقیه دوستان صدا بردار و …. ثبت نام کردیم و یک آپارتمان 52 متری تحویل گرفتیم و تمام اقساط آن را به‌طور کامل پرداخت کردیم. اما چون اسم‌های ما آشنا بود، معروف شدیم به گرفتن املاک نجومی.»

او در پایان با اشاره به نام‌گذاری امسال تاکید کرد: «این را واقعا‌ با همه وجودم می‌گویم که مردم می‌توانند کالای ایرانی بخرند، البته شاید اجناس کیفیت ندشته باشند. این دست در دست هم بودن مسئولان و همه اقشار کارخانه‌داران است که واقعا می‌تواند ایران را دوباره بلند کند.»