جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خامنه‌ای: «ما خود را موظف به هرنوع حمایتی از حماس می‌دانیم»

خامنه‌ای: «ما خود را موظف به هرنوع حمایتی از حماس می‌دانیم»

علی خامنه ای در نامه‌ای به اسماعیل هنیه – رییس دفتر سیاسی حماس – جمهوری اسلامی را «موظف به هرنوع حمایتی از حماس» دانست. خامنه‌ای در این نامه «مبارزه و مقاومت» را «تنها راه نجات فلسطین مظلوم» دانست.

رهبر رژیم ایران حمایت از حماس را «وظیفه دینی و انسانی» نظام حاکم بر ایران دانسته و تاکید کرد «همچون گذشته» به این وظیفه عمل خواهد شد. او همچنین مذاکره با اسراییل را «خطای نابخشودنی بزرگ» ارزیابی کرد.

این اظهارات خامنه‌ای در حالی بیان می‌شود که اخیرا محمد بن سلمان – ولیعهد عربستان سعودی – در مصاحبه با نشریه آمریکایی آتلانتیک از حق زندگی مسالمت‌آمیز اسراییلی‌ها دفاع کرد و گفت: «به نظر من فلسطینیان و اسرائیلیان حق داشتن کشورهای خود را دارند…یهودیان حق برخورداری از کشوری مستقل برای خود را دارند».

بن سلمان از اقتصاد اسراییل نیز تمجید کرد و گفت: «اسرائیل نسبت به اندازه سرزمین خود اقتصادی بسیار بزرگ و رو به رشد دارد و اگر بین اسراییل و فلسطین صلح برقرار شود، بین اسرائیل و شورای همکاری خلیج فارس نیز زمینه‌های متعددی برای همکاری مشترک وجود خواهد داشت».

چرا علی خامنه‌ای در حالیکه می‌بیند در کشوری که او رهبری‌ نظام حاکم بر آن را به عهده دارد، هزاران کودک کار و خیابان زندگی می‌کنند، مردم برای گذراندن زندگی اعضای بدن خود را می فروشند و … همچنان سرمایه ایرانیان را خرج مبارزه با اسراییل می‌کند؟ آیا نیروهای فلسطینی از زلزله زدگان سرپل ذهاب حق بیشتری نسبت به سرمایه ایرانیان دارند؟