جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی: ولی‌فقیه رژیم ایران روی هیتلر را سفید کرده است

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی: ولی‌فقیه رژیم ایران روی هیتلر را سفید کرده است

 

مجله آمریکایی آتلانتیک نوشت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مورد علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران که از او متنفر است گفت: «من معتقدم که ولی‌فقیه رژیم ایران روی هیتلر را سفید کرده است. هیتلر کاری را که ولی‌فقیه در تلاش برای انجام آن است انجام نداده بود. هیتلر تلاش کرد تا اروپا را تصرف کند… ولی‌فقیه رژیم ایران در تلاش است جهان را تصرف است».

وی که با مجله آتلانتیک مصاحبه می‌کرد افزود: « انقلاب ایران رژیمی را ایجاد کرد که بر اساس یک ایدئولوژی کاملا شیطانی بنا شده است. رژیمی که برای مردم کار نمی‌کند و در خدمت ایدئولوژی [خودش] است»

ولیعهد عربستان سعودی گفت: «ولی‌فقیه رژیم ایران در تلاش است تا جهان را تصاحب کند. او معتقد به جهان خودش است. هر دوی آنها [هیتلر و خامنه‌ای] مردان شیطانی هستند. او هیتلر خاورمیانه است. در سالهای ۱۹۲۰و ۱۹۳۰کسی هیتلر را به‌عنوان خطری نمیدید. تنها افراد محدودی این را متوجه شدند تا این‌که اتفاق افتاد. ما خواهان این نیستیم که آنچه در اروپا اتفاق افتاد در خاورمیانه اتفاق بیفتد. ما خواهان متوقف کردن رژیم ایران از طریق اقدامات سیاسی، اقدامات اقتصادی، اقدامات اطلاعاتی هستیم. ما می‌خواهیم از جنگ اجتناب کنیم.»

وی گفت: ما با ایدئولوژی رژیم ایران مشکل داریم. مشکل ما این است که ما معتقدیم آنها حق دخالت در امور ما را ندارند… شصت درصد اقتصاد رژیم ایران توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شود. بهره اقتصادی توافق اتمی به مردم ایران نمی‌رسد. آنها ۱۵۰میلیارد دلار از این توافق عایدشان شد، آیا شما می‌توانید لطفاً یک پروژه خانه‌سازی با این پول را نام ببرید؟ یک پارک؟ یک منطقه صنعتی…از نظر عربستان احتما یک درصد وجود دارد که توافق اتمی بتواند [رژیم] ایران را تغییر دهد.