سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنگ خیابانی در مناطق کوت عبدالله در اهواز / نیروهای امنیتی درویش کُشِ نظام ولایت فقیه، برروی هموطنان عربِ اهوازی آتش گشودند!

جنگ خیابانی در مناطق کوت عبدالله در اهواز / نیروهای امنیتی درویش کُشِ نظام ولایت فقیه، برروی هموطنان عربِ اهوازی آتش گشودند!

بامداد امروز جمعه ۱۰ فروردین ۹۷ هموطنان عرب اهوازی در مناطق مختلف کوت عبدالله، در اعتراض به توهین صدا و سیمای نظام حاکم بر ایران علیه هموطنان عرب، با نیروهای سرکوبگر  نظام  درگیر شدند.

تظاهرات هموطنان عرب‌ اهواز برای سومین روز پیاپی در اعتراض به بی احترامی صدا و سیمای میلی نظام حاکم بر ایران به آنها، ادامه دارد.

اعتراض‌های اخیر به دلیل یکی از قسمت‌های برنامه کودک «کلاه قرمزی» است که در ۲۳ مارس ۲۰۱۸ و ه‌مزمان با دومین روز سال نوی شمسی در شبکه دوم تلویزیون رسمی ایران پخش شد.

در این قسمت، مجری برنامه، عروسک‌هایی که لباس قومیت‌ها را پوشیده‌اند، روی نقشه ایران و در جایی که این قومیت‌ها زندگی می‌کنند می‌چسباند ولی در جنوب غربی ایران و روی منطقه اهواز به جای عروسک نماد مردم عرب، عروسک دیگری چسباند.

معترضان عرب که روز چهارشنبه در مقابل ساختمان صدا و سیمای خوزستان، تجمع کرده بودند، خواستار عزل مسؤولان صدا وسیما و معذرت خواهی آن‌ها از مردم عرب شدند.

معترضان با پوشیدن لباس عربی و سر دادن شعارهایی به زبانهای عربی و فارسی، خواهان عذرخواهی مدیران شبکه دو سیمای ایران از مردم عرب و توبیخ عوامل برنامه مزبور شده بودند.