جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بسته ویژه خبری » بسته ویژه خبری!

بسته ویژه خبری!

باهنر:احمدی‌نژاد کامپیوتری است که می‌ترسیم به کیبوردش نزدیک شویم/تجربه ناخوشایند دختران از پل‌های عابر پیاده/محافظ داشتن پز شده است!/چرا در دولت روحانی وزیر زن نیست؟

کفاشیان: پرونده ایران و عربستان از دستور جلسه AFC خارج شد
نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از بررسی مناقشه ایران و عربستان در مهر سال جاری خبر داد. جلسه هیات رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس AFC در این جلسه شرکت کرد اما در حالی که انتظار می‌رفت، موضوع بازی با تیم‌های عربستانی در دستور جلسه هیات رئیسه قرار گیرد، بررسی آن به جلسه بعدی موکول شد. علی کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصوبات جلسه هیات رئیسه AFC، گفت: کمیته‌های مختلف کنفدراسیون در این جلسه، گزارش‌های خود را ارائه کردند. همچنین بودجه سالانه به تصویب رسید و قرار شد جلسه بعدی مهر ماه در مالزی برگزار شود. او افزود: متاسفانه اجازه ندادند گزارش مربوط به عربستان در صورت جلسه بیاید و گفتند ابتدا باید در کمیته مسابقات مطرح شود و سپس در جلسه هیات رئیسه بعدی، ما بررسی کنیم.

واکنش شورای شهر تهران به شایعه سفره هفت‌سین ۱۴ میلیونی

اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر در جریان انتشار اخباری مبنی بر هزینه‌کرد ۱۴ میلیونی برای سفره هفت‌سین نوروز در شورای شهر متنی را منتشر کرده است. بر اساس این خبر فاکتور منتشر شده مبنی بر «سفره هفت‌سین ۱۴ میلیون تومانی شورای شهر تهران» هنوز پرداخت نشده و سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران موظف است نسبت به ارزیابی دقیق ارقام فاکتور اقدام کند. در بخشی از این بیانیه آمده است: کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از هزینه‌های موازی از سازمان میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری خواست تا سفره تهیه شده سازمان را تنها برای مدت چند ساعت در آخرین جلسه شورا در سالن ورودی صحن شورا چیدمان و سپس برای استفاده مراجعان و کارکنان به سازمان یاد شده برگرداند. کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر در جریان قیمت و هزینه‌های مربوط به تهیه سفره مذکور قرار نداشته است. بنا به گزارش سازمان میادین تاکنون هیچ‌گونه مبلغی برای سفره مذکور پرداخت نشده است و از سوی کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا و مسئولان سازمان میادین میوه و تره‌بار، موضوع در دست بررسی است و این سازمان موظف است هنگام رسیدگی به اسناد، نسبت به بررسی دقیق ارقام اقدام کند.

باهنر:احمدی‌نژاد کامپیوتری است که می‌ترسیم به کیبوردش نزدیک شویم

محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی درباره احمدی‌نژاد گفت او گامپیوتری است که می‌ترسیم به کیبوردش دست بزنیم. بخشی از این گفت‌وگو را می‌خوانیم:
چرا مثلاً رئیس دولت اصلاحات تا این اندازه محدود می‌شود اما احمدی‌نژاد نه.
من عرضم این است که ما باید درباره کسی که در گذشته رئیس مجلس و رئیس‌جمهور بوده، محتاطانه‌تر برخورد کنیم. زمانی قوه قضاییه دنبال برخی مقامات فرستاده بود که شما 10 یا 50 میلیون تومان پول را که باید در فلان ردیف خرج کنید، در فلان ردیف خرج کرده‌اید. این تخلف بود اما چیزی نیست که بشود یک رئیس‌جمهور سابق را به دادگاه و محاکمه کشاند. حداقل فضای کشور ما این‌طور است. شاید در کشورهای دیگر رئیس‌جمهوری گذشته که هیچ، رئیس‌جمهوری فعلی احمدنژاد مستقیم خود را با قوه قضاییه درگیر کرده است. شاید صلاح نمی‌بینند با او مستقیم درگیر شوند. شاید اگر مثلاً با دولت درگیر می‌شد قوه قضاییه برای اینکه قضیه را به دادگاه بکشاند، راحت‌تر بود در حالی که الان افکار عمومی تصورش این است که یک طرف قضیه خود قوه‌قضاییه است.
*پس ایشان بسیار هوشمندانه جلو می‌رود.
بله، این حرف درستی است. حواس جمع است. قوه قضاییه این احتیاط را باید بکند چون الان افکار عمومی فکر می‌کند شاکی و متشاکی قاطعی شده‌اند.
پیش‌بینی شما چیست؟ این ماجرا تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.
من قدیم‌ها هم این بحث را درباره احمدنژاد داشتم که او کامپیوتری است که ما خیلی نرم‌افزارش را نمی‌شناسیم.
این را البته آقای حداد عادل هم گفته‌اند.
می‌ترسیم به کیبوردش نزدیک شویم. شاید اصلاً چیز دیگری شود. در مسیر خودش سعی می‌کند کار را هوشمندانه جلو ببرد اما دارای آخر و عاقبت خیری نیست. انشاءا… خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند.

جلالی: لاریجانی بهترین گزینه برای ۱۴۰۰ است

کاظم جلالی در گفت‌وگویی درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: ببینید اگر از من به عنوان یک شهروند و فرد عادی بپرسید که چه کسی برای اداره کشور در این شرایط بهترین گزینه است، می‌گویم آقای دکتر لاریجانی. من بیش از 10 سال است که با ایشان کار کرده‌ام و دیده‌ام که چقدر به مسائل کشور اشراف دارند، دلسوزی می‌کنند، وقت می‌گذارند و در امور کشور متخصص شده‌اند. این یک طرف قضیه است و قطعاً افراد بیشتری هم مانند من هستند که ایشان را گزینه مناسب ریاست جمهوری بعدی می‌دانند و خوشحال می‌شوند که وارد صحنه شوند و احتمالاً برای این ورود ایشان تلاش هم می‌کنند. اما این یک طرف قضیه است. سؤال اصلی این است که آیا آقای لاریجانی برنامه و تمایلی برای این کار دارند، ما تا الآن نشانه یا اشاره‌ای در این زمینه از آقای دکتر لاریجانی ندیده‌ایم.

واکنش آیت الله مدرسی یزدی به شایعه انتصابش به ریاست قوه قضاییه

آیت الله مدرسی عضو شورای نگهبان در واکنش به انتشار خبر مربوط به انتصاب خود به ریاست قوه قضاییه گفت: انتشار چنین خبری بدون هیچ مستندی در این سطح وسیع مشکوک به نظر می رسد . آیت الله مدرسی در پاسخ به سوال خبرگزاری صداوسیما از این موضوع کاملا اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «انتشار چنین خبری بدون هیچ مستندی در این سطح وسیع مشکوک به نظر می رسد و به احتمال زیاد پافشاری در نشر آن بر اساس اهداف ناصحیح و غیراخلاقی است. از درگاه خداوند متعال خواهانم ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران ایشان با قدرت و صلابت در اجرای عدالت موفق باشند.»

تجربه ناخوشایند دختران از پل‌های عابر پیاده با بیلبوردهای غیراستاندارد

مدیرعامل خانه خورشید گفت: با چه تفکری روی پل عابر پیاده که در برخی نقاط تهران حتی مردان جرات نمی‌کنند، از آن عبور کنند بیلبوردهایی نصب می‌کنند که به ناامنی آن پل دامن می‌زند.لیلا ارشد در ادامه افزود: در شهر هیچ پیاده‌رو مناسبی برای زنان وجود ندارد، شرایط شهر برای زنان مسن یا مادری که بخواهد با کالسکه فرزند خود را بیرون بیاورد به هیچ عنوان  مناسب نیست؛ بنابراین  فضای بی‌دفاع شهری وجود دارد که موجب می‌شود زنان بیشتر از مردان از این مساله آسیب ببینند؛ همچنین بدلیل وضعیت شهر، شرایط فیزیکی، عاطفی روانی و اجتماعی زنان نیز آسیب می‌بیند./ ایلنا

پاسخ بطحایی به انتقاد اخیر آیت الله جنتی

وزیر آموزش و پروش درباره انتقاد اخیر رئیس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر این که دانش آموزان در مدارس نماز نمی‌خوانند و این نشان دهنده کم‌کاری آموزش‌و‌پرورش گفت: حتما و حتما مدارس در این موضوع تاثیرگذار هستند،‌ اما این بی‌انصافی است که بگوییم اگر دانش‌آموزی نماز نمی‌خواند دلیل آن در مدرسه وجود دارد.سید محمد بطحایی تاکید کرد: خانواده، جامعه و مدرسه مجموعه‌ای از ارکان تربیت دینی هستند که باید این اتفاق را رقم بزنند.وی با بیان این که آموزش و پروش در سال ۹۷ برای برپایی نماز در مدارس برنامه‌هایی دارد، گفت: ما درسال ۹۷ مجموعه‌ای از برنامه‌ها را خواهیم داشت که علاوه بر این‌که دانش آموزان را به برپایی نماز تشویق می‌کند، در عین حال اجباری و الزامی نباشد.بطحایی یاد آور شد: اطلاع دارید و می‌دانید که اگر الزام و اجباری در انجام این مناسک وجود داشته باشد در بسیاری از اوقات تاثیرات عکس دارد. اگر به اجبار دانش‌آموزان را وادار به اقامه نماز کنیم و یا خدای نکرده شرایطی را ایجاد کنیم که آنها از روی تظاهر به نماز بایستند، درست نیست.

محافظ داشتن پز شده است!
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امروز اگر کسی محافظ نداشته باشد تعبیر می‌شود که شخصیت ندارد. وقتی فضای کشور را می‌بینم واقعا نیازی به وجود محافظ برای شخصیت‌ها نیست.حسن غفوری فرد در پاسخ به این سئوال که آقای شمخانی معتقد است باید بساط حفاظت شخصیت‌ها جمع شود، شما خودتان به عنوان کسی که محافظ دارید، نظرتان چیست؟ به خبرآنلاین گفت: (خنده) ایشان تنها راننده و همراه است، محافظ نیست و اسلحه هم ندارد. اگر کسی به من حمله کند این آقا زودتر از من فرار می‌کند.وی افزود: من معتقدم نه الان بلکه خیلی زودتر باید این کار می‌شد. الان محافظ داشتن شخصیت شده است. اگر کسی محافظ نداشته باشد تعبیر می‌شود که شخصیت ندارد. وقتی فضای کشور را می‌بینم واقعا نیازی به وجود محافظ برای شخصیت‌ها نیست.نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: ۸ آبان سال ۶۴ که از وزارت خارج شد، به من گفتند می‌توانم راننده و محافظ داشته باشم، اما هیچ کدام را قبول نکردم و خودم رانندگی می‌کردم. ۲۶ بهمن سال ۷۴ هم که معاون رئیس جمهور بودم و از دولت بیرون آمدم محافظ و راننده نداشتم. الان هم دوست دارم خودم راننده باشم و رانندگی ام نیز از این آقای خیلی بهتر است.غفوری فرد در پاسخ به این سئوال که قبول دارید محافظ داشتن پُز است؟ اظهار کرد: بله متأسفانه، پُز و شخصیت شده است و باید تغییر کند./خبرآنلاین
چرا در دولت روحانی وزیر زن نیست؟
قدرت الله علیخانی مشاور مرحوم ایت الله هاشمی در تشخیص مصلحت نظام با انتقاد به عدم انتخاب یک وزیر زن در دولت روحانی گفت:: چطور زمان احمدی‌نژاد وزیر زن داشتیم، اما دولت آقای روحانی حاضر نشد از وزیر زن در کابینه خود استفاده کند. مگر شرع و عرف دران زمان با امروز متفاوت است که ان زمان می‌شد، اما امروز نمی‌شود؟ تا زمانی به دغدغه‌های زنان اهمیتی ندهیم باید منتظر ناهنجاری‌ها باشیم.
مشارکت همه جانبه آمریکا در بزرگترین فاجعه انسانی جهان
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت: “ظاهرا تأمین بمب، مختصات اهداف و سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی کافی نیست.وی افزود: آمریکا حالا می‌گوید «برنامه‌ریزی» جنگ یمن را هم بر عهده دارد. اکنون این موضوع رسما اعلام شده است. حجم مشارکت آمریکا در بزرگترین فاجعه انسانی جهان باورنکردنی است! “
ریاست آیت‌الله اعرافی بر قوه قضاییه تکذیب شد
مسئول دفتر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های عملیه سراسر کشور و امام جمعه قم، در پاسخ به این سؤال که خبر انتصاب آیت‌الله اعرافی به ریاست قوه قضاییه در آینده نزدیک چقدر صحت دارد، اظهار داشت: این شایعه قویاً تکذیب می‌شود و هیچ گفت‌وگویی با آیت‌الله اعرافی در این مورد انجام نشده است. وی با بیان اینکه این خبر را صرفاً رسانه‌ها مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اخیراً این شایعه در مورد آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فق‌های شورای نگهبان نیز مطرح شده است. توحیدی، انتشار این دسته اخبار را تضعیف کننده قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام دانست و تصریح کرد: چنانچه گمانه‌زنی‌ها پیرامون یکی از ارکان نظام بالا بگیرد، قاعدتاً در روند اجرایی آن، تأثیرات منفی می‌گذارد. وی افزود: ممکن است گرینه‌هایی هم برای ریاست قوه قضاییه مطرح باشند که ما خبر نداشته باشیم، اما انتشار این شایعات، برای متزلزل کردن ارکان نظام است/فارس