جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فرانسه اعلام کرد که این رژیم ایران است که حوثی‌ها را مسلح می‌کند

فرانسه اعلام کرد که این رژیم ایران است که حوثی‌ها را مسلح می‌کند

 

جان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۲۹ مارس ۲۰۱۸ گفت که این رژیم ایران است که حوثی‌ها را مسلح می‌کند.وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با تلویزیون «آر.تی.ال» گفت:«مشکل بزرگی که در یمن است عدم وجود یک راه حل سیاسی است به همین دلیل کشور سعودی خود را در معرض تهدید موشک‌های حوثی‌ها که رژیم ایران به آنها داده است می‌بیند».

این اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه پس از آن بیان می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامگاه چهارشنبه حملات موشکی حوثی‌ها وابسته به رژیم ایران به سعودی را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامگاه چهارشنبه مارس ضمن محکوم کردن حملات موشکی حوثی‌ها به خاک سعودی، نسبت به موارد نقض قطعنامه بین المللی مربوط به منع ارسال سلاح به حوثی‌ها در یمن ابراز نگرانی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای موج جدید حملات موشکی شبه نظامیان حوثی به سعودی را محکوم کرده و از نقض قطعنامه‌ شماره ۲۲۱۶ مربوط به منع ارسال اسلحه به شبه نظامیان حوثی در یمن شدیدا ابراز نگرانی کرد.

شورای امنیت در بیانیه خود نسبت به تهدیدهای شبه نظامیان حوثی مبنی بر هدف قرار دادن کشورهای دیگری در منطقه، ابراز نگرانی کرده است.

در این بیانیه شورای امنیت آمده است «اعضای شورای امنیت شدیدا نسبت به وخامت اوضاع انسانی در یمن و تاثیر منفی جنگ بر غیر نظامیان در این کشور ابراز نگرانی کردند»