شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » امام جمعه پرادوسوار و مراسم ولیمه نوه

امام جمعه پرادوسوار و مراسم ولیمه نوه

لطفی؛ امام جمعه پرادوسوار و مخالف اشرافی‎گری
شهرت حجت‎الاسلام محمدنقی لطفی، امام جمعه شهر ایلام بیشتر از اینکه بدلیل خطبه‎های ظهرهای جمعه‌اش باشد، بخاطر ذهنیتی است که از او نزد افکار عمومی ساخته شد که او را سوار بر خودرویی شاسی بلند نشان می داد! لطفی که در خطابه های خود، کمتر زمانی است اشرافی گری را مورد نقد قرار ندهد، این بار در گردابی از فضای مجازی گرفتار شد. با انتشار تصویر خودروی پرادویی که امام جمعه ایلام از آن پیاده شده بود، حرکت تند انتقادی به عملکرد او با گزارش روزنامه جوان کلید خورد.

اگر تا آن زمان مراسم ولیمه نوه امام جمعه ایلام جایی درز نکرده بود، از این پس دیگر همه می دانستند که حتی در این جشن چه میهمانان و سلبریتی‎هایی حضور داشتند.

لطفی هرچند پبش از این عنوان کرده بود که آن پرادو را برای حرکت در مسیرهای صعب العبور استفاده می‎کند اما در نخستین خطبه های نماز جمعه پس از ایجاد چنین جنجال رسانه ای، به نظر می رسید که تا حدودی لحن خود را تغییر داده است. البته منبع ما از واکنش امام جمعه ایلام همان گزارشی است که در روزنامه جوان آمده است: «امام جمعه ايلام عصباني بود از کساني که نسبت به ماشين او معترض شده بودند. او در خطبه‌هاي نماز جمعه جملات تندي عليه معترضان به ماشين شاسي بلندش گفت. اينکه «از بچه‌بازي‌هايتان دست برداريد»، «اهانت به جايگاه نماز جمعه، اهانت به رهبري و قابل پيگيري است» و «توصيه مي‌کنم به اين جايگاه که مين‌گذاري است، نزديک نشويد و چنانچه نزديک شويد، با مين به هلاکت خواهيد رسيد!»

البته او در واکنش به این خبرسازی ها اطلاعیه ای منتشر و تاکید کرد که آنچه در یکی از روزنامه های کشور منتشر شده، تقطیع شده سخنانش است تا اینگونه بتواند غائله را ختم به خیر کند.