سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی بازداشت شد

مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی بازداشت شد

منابع قضایی ایران از بازداشت مهندس اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران و نزدیک‌ترین چهره به او خبر داده‌اند.

نخست کانال تلگرامی دولت بهار خبر از بازداشت آقای مشایی داد و کمی بعد دادسرای عمومی و انقلاب تهران هم خبر بازداشت او را تأیید کرد.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، در واکنشی فوری با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که مسئولیت سلامت آقای مشائی برعهده مقام‌های قضایی است و باید هرچه زودتر آزاد شود.

متن بیانیه دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران
سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان ، آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان
اطلاع یافتم که عصر امروز (شنبه) ، عوامل امنیتی تحت امر دستگاه قضایی ، در یک رفتار غیرقانونی ، خودروی آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی را که فرزند پاک ، شجاع و انقلابی و خدوم مردم است، متوقف ساخته و ایشان را بدون اعلام علت و بیان عناوین اتهامات احتمالی ، بازداشت کرده و با خود برده اند.

این رفتار دستگاه قضایی که در آستانه فرارسیدن نوروز و در طلیعه بهار طبیعت انجام شده است، آشکارا خلاف قانون اساسی بوده و بر درستی نظرات اعلام شده مبنی بر ضرورت انجام اصلاحات اساسی در این دستگاه مهم و دیگر بخش های نظام ، مهر تایید می زند.

لازم به تاکید و تصریح می دانم که مسئولیت سلامتی جناب آقای مهندس مشایی برعهده مقامات قضایی است و لازم است طبق اصول قانون اساسی ، فورا نسبت به آزادی ایشان اقدام شود.
آیا تشدید فشار بر همکاران دلسوز و مومن و پاک اینجانب ، حکایت از حوادثی دارد که در پیش بوده و با سرنوشت ملت و کشور در ارتباط است ؟
اینجانب شکایت این مظالم را به محضر مولایمان حضرت ولی عصر (عج) می برم و از او در انجام وظیفه دفاع از حقوق ملت و کیان کشور ، استمداد می طلبم.

تردید ندارم که این رفتارها ، نمی تواند نتایجی بهتر از آنچه بر گذشتگان رفته است ، برای بانیان آن در پی داشته باشد.
از خداوند منان سلامتی و عزت و موفقیت روز افزون ملت بزرگ را مسالت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد