شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » برگرفته از توییتر گروه پژوهشی سایبری ضد فساد در ایران: افشاگری بزرگ در مورد سایت فرقه نیوز و گردانندگان آن + سند

برگرفته از توییتر گروه پژوهشی سایبری ضد فساد در ایران: افشاگری بزرگ در مورد سایت فرقه نیوز و گردانندگان آن + سند

به گزارشی مستند از گروه پژوهشی سایبری ضد فساد در ایران با ارائه اسناد, قرارگاه سایبری عمار با مدیریت مهدی طائب که مسئول ناظر بر گردانندگان وبسایت فرقه نیوز است ارتباطات مستقیمی با عوامل سیاسی و اطللاعاتی دشمنان ایران دارد.

به دلیل اینکه اخبار در مورد دراویش گنابادی این روزها رسانه های مختلف را به خود مشغول کرده و نیز مغایرت این اخبار با یکدیگر، ما هم بنوبه خود تصمیم بر این گرفتیم که نگاهی به این موارد بیندازیم تا چراغی در تاریکی اخبار دروغین باشیم.

و وقتی دیدیم که آقای دکترعلی یونسی وزیراسبق اطلاعات و مشاور ریاست جمهوری در امور اقوام و ادیان, به صراحت از نفوذ دشمنان در رده های امنیتی ایران صحبت کردند و مشکلات به وجود آمده در گلستان هفتم را به این نفوذی های دشمن ربط دادند که در ایران فساد و نا رضایتی را حکم فرما کند و دولت و نظام را به گروگان بگیرد، عزم ما بیش از پیش جزم شد.

بعد از تحقیق در این مورد به زودی دیدیم که آتش بیار این معرکه دراویش نیستند بلکه وبسایتی هست به نام فرقه نیوز و فکر کردیم که واقعا دلیل این آتش به پا کردن ها در این شرایط بحرانی که ایران از درون و بیرون زیر تهدید آن میباشد چیست؟ پس نگاهی نزدیکتر به این وبسایت انداختیم تا ببینیم قضیه به کجا ختم میشود.

اولین چیز عجیبی که با آن مواجه شدیم این بود که فرقه نیوز با اینکه یک وب سایت است که به ظاهر از درون ایران اداره می‌شود و نیز به نظر می‌رسد که ارتباطات تنگاتنگ با درون نظام حاکم بر ایران دارد ولی از دامین دات کام استفاده می کنند و آدرس اصلی وبسایت فرقه نیوز با دات آی آر که مشخصه سایت‌های درون ایران هست کار نمی کند. و این در صورتی است که آدرس دومین فرقه نیوز دات آی آر آزاد است و می توانستند و می توانند به راحتی از آن استفاده کنند همانطور که همه سایت های بزرگ در ایران به خصوص آنان که وابستگی با نظام حاکم دارند از دومین های اختصاصی به دات آی آر که مخصوص ایران هست استفاده می کنند.

مطلب مسلم این است که دامین های ایرانی دات آی آر با توجه بسیار دقیقی در پژوهشگاه دانش های بنیادی که از طرف محمد جواد لاریجانی بنیانگذاری شد و زیر مسولیت ایشان هست ثبت می شود و لیست همه دامین ها که با ir ختم می شوند نزد نظام حاکم در ایران وجود دارد که مالکیت همه این دامین ها مشخص است و به راحتی قابل جستجو.

ولی دامین های خارجی دات کام نزد شرکت ایکان در آمریکا می باشد و دقت ثبت نام آن نیز به مراتب کمتر از دامین های ایرانی دات آی آر میباشد با توجه به اینکه بنیانگذاران فرقه نیوز از چه چیزی هراس دارند که آدرس دومین خود را در پژوهشگاه دانشهای بنیادی در ایران ثبت نمی‌کنند و ترجیح می دهند به آیکان که یک شرکت آمریکایی هست رجوع کنند. گردانندگان وبسایت فرقه نیوز چه چیزی را پنهان میکنند؟ و در این مقاله ما به همین می‌پردازیم و با اسناد به دست رسیده از منابع خاص داخلی سایبری،  یک سری افشاگری ها خواهیم کرد.

نگاهی به فهرست ثبت شده در ایکان میندازیم تا ببینیم دومین فرقه نیوز به اسم چه کسی ثبت شده.

با نگاهی به فهرست ثبت شده در ایکان  میبینیم که فرقه نیوز به نام شخصی ثبت شده به اسم حمید رضا حنفی با شماره تلفن مشخص.  شماره تلفن حمیدرضا حنفی و شماره تلفن مشخص شده در فهرست آیکان و وبسایت خود حمید رضا حنفی یکی است.

نگاهی نزدیکتر به کارنامه حمید رضا حنفی در وبسایت خودش، او را به ظاهر فردی نابغه  معرفی میکند که در تره سیستمهای دیجیتال و زبانهای کامپیوتری تبحر بسیاری دارد که مشخصه یک هکر تمام عیار میتواند باشد.

ولی بررسی کارنامه به اینجا ختم نمیشود, او در ماه فوریه ۲۰۱۳ میلادی به طول تقریبا یک سال در پژوهشگاهی فعالیت میکرد که از ان به نام “تیلور مد” نام میبرد.

“تیلور مد” یک شرکت طبی تکنیکی هست که اصلیت اسرائیلی دارد و دفتر اصلی ان نیز در اسرائیل میباشد که البته در سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت نام خود را بی دلیل به “ا ای دوک” تغییر می دهد, و دفتر خود را نیز از شهر نتانیا به تل آویو منتقل میکند.

او نیز سالهای اخیر خود را در دانشگاه معروف رشته های تکنیکی در ایتالیا به سر میبرد. دانشگاه پولیتکنیکو دی میلانو نه فقط به دلیل این که یکی از بزرگترین دانشگاههای تکنیکی در ایتالیا است، معروف میباشد بلکه بارها در اسناد افشا شده در ویکی لیکس، به عنوان  یک مرکز بزرگ اورپایی برای موساد به حساب میاید که در آنجا یار گیری و تعالیم عاملان موساد در رشته های تکنیکی صورت میگیرد.

 

 

فعالیت حمید رضا حنفی در “تیلور مد” یک شرکت اسرائیلی در ماه فوریه ۲۰۱۳ میلادی.

 

“تیلور مد” همان شرکت “ا ای دوک” هست که بی دلیل تغییر اسم میدهد و دفتر مرکزی خود را به تل آویو منتقل میکند.

 

نکته جالب اینجاست که با استناد به آرشیو اینترنتی میتوانیم ببینیم که وبسایت فرقه نیوز فعالیت خود را از همان اواخر فوریه ۲۰۱۳ میلادی آغاز می کند.

 

ولی پیچیدگی و ارتباط وبسایت فرقه نیوز با بیگانگان به اینجا ختم نمیشود. و گر چه دومین به نام حمید رضا حنفی هست و به ظاهر یک آدرس در مشهد به عنوان آدرس و شخص ارتباط, ولی در اصل دومین فرقه نیوز دات کام به نام یک سازمان ثبت شده دوباره با رجوع به فهرست آیکان میبینیم که یک شرکت خارجی هست با دفتر اصلی در شهر واشینگتن امریکا که مرکز فعالیتهای سیاسی این کشور میباشد.

 

پس به صراحت و با استناد به اسناد غیر قابل انکار دیدیم که آقای دکترعلی یونسی وزیراسبق اطلاعات و مشاور ریاست جمهوری به گزاف از نفوذ دشمنان ایران در رده های امنیتی و اطلاتی سخن نمیگوید و ما افشا میکنیم که به طور مشخص قرارگاه سایبری عمار با مدیریت مهدی طائب که گردانندگان وبسایت فرقه نیوز است ارتباطات مستقیم و غیر مستقیم با عوامل سیاسی و اطللاعاتی دشمنان ایران دارند.

پاینده باد ایران