چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هشدار رئیس جمهور پیشین ایران به “پیشانی سفیدان فساد” در پی بازداشت حمید بقایی

هشدار رئیس جمهور پیشین ایران به “پیشانی سفیدان فساد” در پی بازداشت حمید بقایی

به گزارش دولت بهار، دکتراحمدی نژاد امروز چهارشنبه ۹۶/۱۲/۲۳، در بیانیه ای با اشاره به بازداشت و اسارت آقای حمید بقایی، تصریح کرد که مسئولیت سلامت و امنیت ایشان و همه زندانیان و آزادیخواهان و عدالت‌طلبان، برعهده مقامات کشور و بخصوص مقامات قضایی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

ملت بزرگ و شریف ایران؛
سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان و آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان.

مستحضر شدید که در پی چند ماه اجرای یک نمایش سخیف، شرم‌آور و طولانی تحت عنوان دادرسی، بالاخره فرزندی پاک، مومن، فداکار، انقلابی، شجاع، خدوم، آزادی خواه، عدالت طلب و جوانمرد، ضد استعمار و ضد استبداد از ملت ایران را در آستانه نوروز و بهار به بند کشیدند. از مهرماه و قبل از شروع رسیدگی فرمایشی، گفته بودند که در پایان اسفند ماه جناب آقای بقایی را دستگیر و زندانی خواهند کرد. حکم از قبل صادر شده بود. ظاهراً این یک قطعه از یک نقشه بزرگ علیه ملت است که گام به گام عملیاتی می‌شود.

درباره این ظلم بزرگ و مظالمی که امروز بر ملت بزرگ و فرزندان شجاع، آزادی‌خواه و عدالت طلب او می‌رود نکاتی را جهت مزید استحضار به عرض می‌رساند.

دستگاه قضایی که باید حافظ حقوق ملت و مجری عدالت باشد در بدترین شرایط تاریخ خود به سر می‌برد. اجزاء اصلی آن منصوب و مطیع رییس فاقد صلاحیت قانونی آن هستند و استقلال قاضی عملاً از بین رفته است. مقامات ارشد آن دستگاه با نگاه سیاسی، همه قوانین و حتی مقرراتی که خودشان وضع کرده اند و شرف قضایی و بالاتر از آن شرف انسانی را آشکارا زیر پا می‌گذارند. در حالی که خودشان از متهمان درجه یک فساد هستند، به دروغ مدعی مبارزه با فساد هم شده‌اند.

با اهداف و انگیزه های سیاسی، با هر کس که مزاحم منافع نامشروع خود تشخیص دهند به راحتی برخورد می‌کنند و بی‌نیاز از ارائه مستند قانونی ادعاهای واهی خود را به عنوان سند ، منظور و مردم را محکوم و زندانی می‌کنند. هیچ مرجعی نیز برای شکایت مردم از ظلم آن‌ها وجود ندارد.

عناصر حاکم بر دستگاه‌های حکومتی، آشکارا از مسیر ملت جدا شده اند و به جای خدمتگزاری و دفاع از حقوق ملت و تلاش برای پیشرفت کشور، به دنبال توسعه و تثبیت سلطه خود بر کشور و مردم و منابع ثروت ملت اند. در این موضوع ، چپ و راست و همه جناح‌ها متحد ، شریک و همسو هستند.

تصور می‌کنند با دستگیری شیرمردانی مثل آقای بقایی و با سرکوب و به اسارت درآوردن مردان و زنان و جوانان شجاع و مومن، هیمنۀ دروغین و دوام قدرت اهریمنی آنان تضمین خواهد شد. اشتباه می‌کنند، آنان با یک ملت بزرگ، آگاه، عدالت طلب و آزادی‌خواه و شجاع مواجهند. آنها با ادامه این روند باید به دنبال یک زندان با گنجایش 80 میلیون نفر باشند.

“پیشانی سفیدان فساد” ، اصرار دارند با سوءاستفاده از قدرت نامشروع قضایی‌شان و قدرت نظامی و امنیتی و رسانه‌ای، دولت های پاک نهم و دهم را در انظار مردم متهم نمایند.
ایران پر از بقایی ها است و تک‌تک جوانان و مردان و زنان این سرزمین، قهرمان مبارزه با استعمار و استبداد و از پیشگامان آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی هستند.

عجیب نیست که در ماجرای برخورد سیاسی، ظالمانه و ناجوانمردانه با آقای بقایی و دیگر جوانان و مردم عزیز، نظام سلطه و به ویژه رسانه استعمار پیر ، آشکارا در جانب ستمگران و مقابل ملت ایستاده اند.

آقای بقایی به دلیل صلابت در برابر ظلم ، از بدو دستگیری و اسارت ، اعتصاب غذا کرده است. اینجانب به صراحت اعلام می‌کنم که مسئولیت سلامت و امنیت ایشان و همه زندانیان و آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان برعهده مقامات کشور ، به خصوص مقامات قضایی است.

عجیب آنجا است، در نظمی که برای انسانها هیچ حقی قائل نیست و در حالی که جان و مال و آبروی مردم را بازیچه و قربانی اهداف پست و دنیاطلبانه خود می‌سازند، مستکبرانه و به طور یک طرفه و دائماً انتظار تبعیت واحترام گذاری و بالاتر از آن ، انتظار حمایت نیز دارند.
تردید ندارم که به فضل الهی و به زودی ، بقایی و بقایی ها با سربلندی به آغوش ملت باز خواهند گشت و ستمگران از این ظلم و ستم خود سخت پشیمان و یقیناً در پیشگاه ملت محاکمه خواهند شد.

ای امام زمان(ع)، ای مولا و سرور ما!
خود شاهدید در نظامی که به نام شما و برای اجرای عدالت برپا شده است، بردن نام مبارکتان و پافشاری بر عدالت و حقوق ملت ، به جرمی نابخشودنی تبدیل شده است.

کسانی که به ترتیباتی و خارج از اراده ملت بر مراکز قدرت مسلط شده‌اند، از عدالت طلبان، خادمان ملت و عاشقان و یاران شما و در واقع از ملت بزرگ با شدیدترین شکل انتقام می‌کشند.

شاهدید در نظامی که باید مظهر عدالت، پاکی و مهربانی باشد، هیچ مرجعی برای تظلم و شکایت از ستم دستگاه‌های حکومتی در برابر مردم وجود ندارد. مقامات ارشد با هم‌اند و شما، مردم و خدا را فراموش کرده‌اند و یک جانبه مشغول ثروت‌اندوزی و بازی‌های کثیف قدرت شده‌ اند.

ای مولا و ای صاحب ما! تو خود همچنان حافظ و پشتیبان و راهنمای ملت ما باش.

ای خدای مهربان، ای قادر بی همتا!
تو خود بر شرایطی که بر مردم مظلوم ما می‌رود شاهد و ناظری. خود از فشارها و شرایط سختی که بر ملت تحمیل شده است آگاهی. شاهدی که ما با حمایت مردم عزیز ، بیش از ده سال شبانه‌روز و بی منت تلاش کردیم تا شرایط و وضع مدیریت کشور به نفع مردم و آرمانهای انقلاب اصلاح شود. شاهدی که برای رضای تو، در این راه هرگونه بی‌حرمتی و هجمه، تهمت و افترا را به جان خریده و پس از آن و در این پنج سال اخیر نیز هر نوع فشاری را تحمل کرده‌ایم. خود شاهدی که راه‌ها و سنگ‌ها را بسته، فرصت ها را از بین برده و عناصر خودخواه، دنیاطلب و پست را رها ساخته و بر مقدرات ملت و کشور حاکم کرده‌اند.

ای خدای بخشاینده مهربان! اگر در انجام وظیفه ، قصور یا کوتاهی کرده‌ایم یا نادانسته موجب تحکیم قدرت عناصر ناصالح شده‌ایم و یا از سوءاستفاده آنان از تلاش‌های صادقانه ما برای خدمت به مردم و عمران کشور در جهت توسعه دایره نفوذشان، غفلت کرده‌ایم، از پیشگاه تو عذرخواهی می‌کنیم. تو خود به بزرگی خودت از ما بگذر و توفیق خدمت و اصلاح‌گری به ملت بزرگ عنایت فرما.

ای خدای بزرگ! ظلم و ستم را به دلیل غفلت‌ها و گناهان بر ملت ما و دیگر ملت ها مپسند و آنان را از بند اسارت فرومایگان و خودپرستان برهان.
ای خدای بزرگ، ای عزیز بی‌همتا! تو بهترین یاوری، تردید ندارم که از مظلومین حمایت و خواست ملت را جاری خواهی کرد. تو خود ملت بزرگ را در عبور از این عقبه سرنوشت‌ساز یاور و راهنما باش. آمین