جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جلسات استیضاح وزیران کابینه روحانی آغاز شد

جلسات استیضاح وزیران کابینه روحانی آغاز شد

جلسه استیضاح، وزیر کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی کابینه حسن روحانی از صبح روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند آغاز شد. قرار است مجلس در نوبت‌های صبح و عصر استیضاح این دو وزیر را مورد بررسی قرار دهد.

علاوه بر وزیرانی که جلسه بررسی استیضاح آن‌ها آغاز شده، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران، و نیز وزیر دفاع، ارتباطات، نیرو و رئیس کل بانک مرکزی نیز به‌عنوان نمایندگان دولت در جلسه روز سه‌شنبه شرکت کرده‌اند.

ارائه‌نشدن گزارش مربوط به حادثه نفتکش سانچی که به مرگ ۳۲ خدمه آن انجامید، از دلایل اصلی و «بی‌توجهی به حقوق کارگران» و «وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی» از دیگر دلایل استیضاح علی ربیعی عنوان شده‌اند.

آقای ربیعی در نوبت صبح استیضاح می‌شود.

عباس آخوندی نیز به‌دلیل سقوط هواپیمای شرکت آسمان در مسیر تهران-یاسوج هدف انتقادهای تازه قرار گرفته‌است. او همچنین از سوی نمایندگان مجلس به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل‌ونقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و زمینی»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی» متهم شده است.

جلسه استیضاح آقای آخوندی در نوبت عصر برگزار می‌شود.

علاوه بر این دو، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، نیز قرار است، از جمله به دلیل آنچه نمایندگان «عدم توانایی درتنظیم بازار محصولات کشاورزی» نامیده‌اند، استیضاح شود.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در ۱۹ اسفند ماه گفته بود جلسه آقای حجتی، روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

این سه مورد، نخستین جلسات استیضاح در دولت دوم حسن روحانی هستند.

پیش‌تر شماری از نمایندگان فراکسیون موسوم به «امید» در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایران از او خواسته بودند که آقایان ربیعی و آخوندی، وزیران کار، و راه و شهرسازی، خود از مقامشان کناره‌گیری کنند.