جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اطلاعات تکمیلی پیرامون حمله با سلاح سرد به نگهبان محل اقامت سفیر نظام ایران در وین – اتریش!

اطلاعات تکمیلی پیرامون حمله با سلاح سرد به نگهبان محل اقامت سفیر نظام ایران در وین – اتریش!

پسر جوان بیست و شش ساله ای که مرتکب حمله با چاقو به محل اقامت سفیر ایران در اتریش شده بود، به ضرب گلوله  نگهبان سفارتخانه کشته شد / بازوی محافظ زخمی شد / پلیس: محافظ سفارت ابتدا از اسپری فلفل استفاده کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بنا بر اعلام پلیس اتریش، یک مرد ۲۶ ساله اتریشی یکشنبه شب با سلاح سرد به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کرده که به ضرب گلوله از پای درآمده است.

به گزارش «انتخاب»، به نقل از شبکه اسکای نیوز، هارالد سوروس، سخنگوی پلیس محلی در این باره گفت که مهاجم یک مرد اتریشی 26 ساله بوده که با چاقو به یکی از محافظان محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله کرده و محافظ این مکان دیپلماتیک نیز با شلیک گلوله او را از پای درآورده است.

بنا بر اعلام سوروس، این حمله ساعت 23:35 دقیقه به وقت محلی رخ داده و مهاجم توانسته بازوی محافظ را زخمی کند اما با شلیک گلوله او، در دم جان داده است.

بی‌بی‌سی نیز به نقل از سخنگوی پلیس اعلام کرد که محافظ سفارت ابتدا از اسپری فلفل علیه مهاجم استفاده کرد اما بعد به سوی او آتش گشود. این سخنگو گفته است که براساس نشانه‌های اولیه محافظ “در چارچوب مقررات عمل کرده است”.

به گفته مقامات پلیس، مهاجم در وین زندگی می‌کرد اما اصلا اهل منطقه تیرول اتریش بوده است.

پلیس پس از این حمله دستور افزایش تدابیر امنیتی در کلیه مراکز دیپلماتیک در شهر وین را داده است.

این حمله به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در اتریش در حالی رخ داده که به تازگی گروهی از طرفداران یک فرقه مذهبی با حمله به سفارت کشورمان در لندن پرچم ایران را پایین کشیدند.

قرار است تا ساعاتی دیگر پلیس اتریش اطلاعات تکمیلی را در مورد حمله جوان اتریشی به محل اقامت سفیر رژیم ایران در این کشور اروپایی منتشر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : قاسمی: هویت ضارب محل اقامت سفیر ایران در اتریش مشخص نیست/اطلاعات پلیس اتریش تا ساعاتی دیگراعلام می‌شود

بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تماسی که من با سفیر ایران در اتریش داشتم، اعلام شد که در پی این اقدام خسارتی به محل اقامت سفیر ایران در اتریش وارد نشده است، در توضیح آنچه که رخ داده، تصریح کرد: براساس گزارش‌های اولیه که به دست ما رسیده، در ساعت 23:30 به وقت محلی یک جوان 26 ساله که ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است، با سلاح سرد به سرباز نگهبان محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله می‌کند که نگهبان مستقر در آنجا با شلیک گلوله این فرد مهاجم را از پای در می‌آورد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از این اتفاق نیروهای پلیس اتریش در محل حاضر می‌شوند، ادامه داد: طبق اخبار واصله سرباز نگهبان مستقر در محل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش، مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه هنوز هویت فرد مهاجم مشخص نیست و پلیس اتریش در حال بررسی این موضوع است و قرار است تا ساعاتی دیگر اطلاعات تکمیلی در این زمینه را در اختیار ما قرار دهد، گفت: پلیس همچنان در محل اقامت سفیر ایران حضور دارد و هیچ‌گونه خسارتی به شخص سفیر و محل اقامت آن وارد نشده است.

قاسمی با بیان اینکه براساس برخی از گمانه‌زنی‌ها و اقوال گفته می‌شود که گویی این فرد ضارب خارجی است ولی تابعیت اتریشی دارد، ادامه داد: ما از دولت اتریش خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و توجه بیشتر به حفاظت مکان‌های دیپلماتیک ایران در این کشور داشته باشد.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ما در تماس بامقامات اتریشی هستیم تا اطلاعات تکمیلی را دریافت کنیم.