چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » آیت الله حسین شیرازی که اخیرا و برای بار دوم در هفته های اخیر بازداشت شده است، اعتصاب غذا کرده است.

آیت الله حسین شیرازی که اخیرا و برای بار دوم در هفته های اخیر بازداشت شده است، اعتصاب غذا کرده است.

آیت الله حسین شیرازی – مرجع تقلید مخالف جمهوری بظاهر اسلامی !!-که توسط دادگاه ویژه روحانیت قم بازدشت شده، در سلول انفرادی بسر میبرد. او در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذای تر زده است. شنبه, ۱۹ام اسفند, ۱۳۹۶  دادگاه ویژه روحانیت در قم به خانواده این زندانی عقیدتی اعلام کرده است که بدلیل اعتصاب غذا امکان تماس تلفنی و ملاقات وجود نخواهد داشت.

 

اخیرا این مرجع تقلید شیعه منتقد حکومت، انتقادهای تندی را علیه جایگاه ولایت فقیه مطرح کرد و مقام فعلی ولی فقیه در ایران را با جایگاه فراعنه مصر قابل مقایسه دانست. حسین شیرازی این سخنان را روز ۱۶ آذر امسال به عربی و در شرح دیدگاه فقهی خود در مورد حدود و اختیارات فقیه، در شهر قم و در جلسه هفتگی با جمعی از روحانیون بیان کرده است. آقای شیرازی در این جلسه، سوگند یاد می کند که “ولایت فقیه” فعلی در ایران “موبه مو” همان جایگاه فرعون است که بر اساس تعریف قرآن خود را خداوند قلمداد کرده بود.

متن ترجمه شده حرف‌های آقای شیرازی چنین است:

“به خداوند عظیم قسم که ولایت فقیه همان انا ربکم الاعلی ‘ است و نه چیز دیگر. به خدا قسم که همان است، قدم به قدم و مو به مو. تمام امور این کشور را هم بر همین مفهوم بنا کرده اند. مسائل کوچک و بزرگ را. کسی اجازه ندارد که درباره این مفهوم [ولایت فقیه] حرف بزند و حتی یک سوال مطرح کند.”

در بخشی دیگر، حسین شیرازی فراتر رفته و حتی درک آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی از ولایت فقیه را زیر سوال برده، اگرچه در نسخه ویدیویی نامی مشخص از آیت الله خمینی برده نشده است:

“ولایت فقیه یعنی اینکه تو بنده هستی! او [ظاهرا آیت الله خمینی] این را ننوشته که حدود ولایت فقیه در حد ولایت خداوند است؟ مگر همین را نگفت؟ همه روزنامه ها هم نقل کردند که مرز اختیارات ولایت فقیه در حد رسول الله است، این یعنی بقیه بنده هستند. اگر در دنیای امروز، فرعون هم چنین حرفی می زد، عجیب بود.”