پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » پیکر شهید سردار جانباز درویش محمد راجی، شبانه با تدابیر شدید امنیتی داعشیان تکفیری، به دور از چشم مردم و تنها با حضور خانواده درجه اول دفن شد.

پیکر شهید سردار جانباز درویش محمد راجی، شبانه با تدابیر شدید امنیتی داعشیان تکفیری، به دور از چشم مردم و تنها با حضور خانواده درجه اول دفن شد.

سردار جانباز محمد راجی، از دراویش گنابادی که در حوادث تلخ گلستان هفتم بازداشت و بر اثر ضرب و شتم و در دوره‌ی بازداشت به شهادت رسیده بود، شب گذشته توسط تعداد اندکی از خانواده ایشان و با حضور نیروهای امنیتی-انتظامی در شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.

این درحالی‌ست که مسئولان به وعده‌ی خود برای آزادی پسر آقای راجی (محمدعلی راجی) که وی نیز از بازداشتی‌های حوادث گلستان هفتم است عمل نکردند و به گفته‌ی خانواده‌ی آقای راجی حتی با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی نیز به پسر آقای راجی، برای شرکت در مراسم کفن و دفن پدرش، مرخصی نداده‌اند.

روز گذشته دختر شهید گلگون کفن محمد راجی در گفت‌وگو با رادیو فردا خبر داده بود که مأموران نیروی انتظامی با تهدید خانواده‌ی آقای راجی، خواستار دفن شبانه‌ی جسد او شده‌اند اما خانواده‌ی راجی با این خواسته موافقت نکرده‌اند. مأموران انتظامی همچنین به خانواده‌ی این سردار جانباز گفته‌اند که هیچ سردخانه‌ای در تهران جسد را تحویل نمی‌گیرد و جسد را به الیگودرز (محل تولد و زندگی آقای راجی) فرستاده‌اند.

طیبه راجی، دختر محمد راجی روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو فردا گفته بود که بر اساس اعلام مأموران انتظامی، پدرش بر اثر ضربات وارده به کما رفته و فوت شده است. به گفته‌ی خانواده‌ی این شهید گلگون کفن، سردار جانباز محمد راجی هنگام بازداشت در اول اسفندماه شدیداً ضرب و شتم شده بود و حال وخیمی داشت و دخترش در شب حادثه پدر خود را در میان بازداشت‌شدگان دیده بود، اما آقای راجی بعد از آن هیچ تماسی با خانواده نداشته است.