پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکاوی ابعاد فاجعه سناریوی اتوبوس مرگِ نیروهای امنیتی- انتظامی در گلستان هفتم !

واکاوی ابعاد فاجعه سناریوی اتوبوس مرگِ نیروهای امنیتی- انتظامی در گلستان هفتم !

 

سناریوی اتوبوس مرگ گلستان هفتم ، یک قضیه از پیش طراحی شده است؛ در شرایطی که نیروهای امنیتی – انتظامی عاجز از تأمین امنیت شهروندان هستند، بارها ثابت کرده اند که دست به اقدامات ایذایی اینچنینی می زنند.

برای جلوگیری از تکرار مکررات توجه شما را به خواندن مقاله ای دقیق از آقای سیامک قادری با عنوان «چند روایت سناریویی اتوبوسی » که در هفته های اخیر در بخش تریبون زمانه ، رادیو زمانه منتشر شده بود، جلب می نماییم. منبع : فیس بوک

ویدئوی گرفته شده از اتوبوس مرگ و نحوه فیلمبرداری نشان از تنظیم از پیش طراحی شده محل فیلمبرداری در طبقات یک ساختمان واقع در گلستان هفتم توسط نیروهای خانه امن سپاه در گلستان هفتم دارد. جایی که مأموران امنیتی با فیلمبرداری از صحنه سناریوی از پیش طراحی شده به ضبط آن مبادرت می ورزند و بعدا کشف می شود که این محل ، خانه امن سپاه بوده است که توسط دراویش شناسایی شده بود.

تبیین سیاستهای کلی نظام و سیاست نیروی انتظامی در برخورد با تجمعات و معترضان خیابانی

سیاستهای کلی نظام ، سالیانه توسط رهبر جمهوری اسلامی ، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و این مجمع پس از بررسی های تشریفاتی ، برای شکل قانونی بخشیدن آنرا به مجلس ارسال می دارد.

بر روی شبکه یوتیوب ویدئویی از مصاحبه محمدحسین رنجبران در برنامه شناسنامه  با اسماعیل احمدی مقدم منتشر شده در بخش ۲ آن ، در جریان رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری  سال ۸۸ ، احمدی مقدم از سیاست پلیس نیروی انتظامی در برخورد و مواجهه با اعتراضات خیابانی پرده بر می دارد.

۱- وی در بخشی از اظهاراتش به صراحت بیان می کند که سیاست نیروی انتظامی در بخورد با اعتراضات ، در وهله اول یک برخورد ایذایی است ، پلیس برای آنکه نشان دهد می تواند امنیت را برقرار کند ، مختار برای استفاده از هر وسیله ای است، حتی اگر مجبور به استفاده از ابزار خشونت و سرکوب شود.( پلیس می تواند ، تأکید روی کلمه می تواند) امری که به اصطلاح از آن با عنوان هدف وسیله را توجیه می کند یاد میشود.

۲- وی بصراحت اظهار می کند که پس از برخورد نیروهای امنیتی – انتظامی در شرایطی که احتمالا کنترل وضعیت از دستشان خارج می شود و دست به سرکوب و خشونت می زنند ، اذعان می کند برای پرکردن خلأهای قانونی برخورد نیروهای باصطلاح حافظ امنیت و جان شهروندان به فکر توجیه می افتند. وی در بخشهای دیگری از مصاحبه می گوید که اگر در برخورد نیروهای انتظامی با شهروندان که منجر به مرگ آنها نیز شده است ، شخصی درگذرد، بالاترین رده های نیروهای امنیتی – انتظامی به دیدار خانواده ها می رود و به انواع و اقسام وعده ها ، دست به تطمیع خانواده جانباختگان می زنند بجز زنده کردن عزیزانشان و در برابر برای کامل شدن سناریوی از پیش طراحی شده شان در شرایط اضطرار خانواده را زیر فشار قرار داده که خواستار قصاص مرتکبین به اصطلاح این جنایات شوند. (دقیقه ۸ و ۳۰ ثانیه) فیلم مصاحبه با اسماعیل احمدی مقدم بخش ۲/ ۴ ؛  البته ناگفته نماند که در این میان افراد بی گناه بسیاری زیر شکنجه های قرون وسطایی نیروهای سفاک ضحاک در سیاهچالهای ایران و به وعده آزادی در برابر اعتراف گیری تسلیم شده ، غافل از آنکه حکم اعدام خود را با دست خود امضاء می کنند.

اگر هم در این میان مقاومتی از سوی قربانی در سیاهچالهای نظام آخوندی صورت گیرد ، زیر شکنجه و بر اثر وارد آوردن انواع و اقسام شکنجه های روحی و روانی و یا ضربات وارده بر پیکر بی جان و مجروحشان ، جان به جان آفرین تسلیم می کنند و یا خودکشی داده می شوند! تنها به دو مورد اخیر در همین دو سه هفته اخیر اشاره می کنیم و زیاد راه دور نمی رویم ، انقدر نمونه های این قبیل اقدامات در نظام سفاک جمهوری باصطلاح اسلامی زیاد است که از حوصله این مقاله خارج است.

مشت نمونه خروار :

افشاگری علی یونسی درباره زهرا کاظمی

یکی از دراویش گنابادی ‘در اثر ضربات وارده در بازجویی کشته شد’

دادستان تهران: استاد دانشگاه قبل از ‘خودکشی’ اعتراف کرده بود

 

۳- احمدی مقدم ابایی ندارد بگوید که نیروی انتظامی که باید حافظ جان و مال و ابرو و امنیت مردم است ، مانند هر سازمان دیگری دارای خلأهای سازمانی است که برای پر کردن این خلآها و سازندگی در سازمان نیروی انتظامی چاره ای ندارند که قربانی بگیرند.

مصاحبه با سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ۲/۴

رئیس پلیس ناجا اظهار می دارد : سیاست ما در برخورد با وقایع این است که در ابتدا ثابت کنیم که می توانیم موضوع را ساکت کنیم ، سپس اگر برخورد خشنی از سوی ناجا صورت بگیرد سعی می کنیم خلأ قانونی انرا رفع کنیم (توجیه برخورد خشن از سوی ناجا و نیروهای انتظامی – امنیتی) ، فرمانده ناجا پا را فراتر می گذارد و در توجیه برخورد ضد انسانی و خشونت آمیز ناجا می گوید اینطوری است که برای سازمان ناجا سازندگی بوجود می آید. 

 

«در ویدئویی که از زیرگرفتن مردم توسط نیروی انتظامی در وقایع سال ۸۸ منتشر شده ابتدا یک ماشین نیروی انتظامی دنده عقب رفته و از روی یکی از معترضان رد میشود – احمدی مقدم ۴ سال بعد آنرا تأیید می کنند – اما نکته عجیب در این ویدئو ماشین دوّم نیروی انتظامی است که برای بار دوّم از روی جسد رد میشود. »

۴- وی با اذعان به خطاهای صورت گرفته از سوی این سازمان ، راه اعتلا و پیشرفت این سازمان را قربانی گرفتن از جان شهروندان می داند.

اگرچه ممکن است که بنظر برسد این اظهارات مرتبط با اسماعیل احمدی مقدم است که چند سالی است از این سمت برکنار شده اما در اظهارات حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم می بینیم که وی ابایی ندارد بگوید که ما دست به برخوردهای ایزایی می زنیم . رئیس پلیس تهران بزرگ : «میتوانستیم در برخورد با دراویش از آر پی جی استفاده کنیم. » – نقل قول

رئیس پلیس تهران: می‌توانستیم در برخورد با دراویش با آر‌پی‌جی واکنش نشان دهیم

 

ویدئوی یوتیوب : رئیس پلیس تهران: می‌توانستیم دراویش را با آر‌پی‌جی بزنیم

زیر گرفتن یک دختر جوان توسط ماشین نیروی سرکوبگر انتظامی در اردکان یزد

·        لینک ویمئو

·        لینک یوتیوب

زیر گرفتن معترضان خیابانی توسط نیروهای انتظامی – امنیتی مسبوق به سابقه است.

·        جنایت زیر گرفتن مردم با ماشین پلیس عاشورای ۸۸

جنایت زیر گرفتن مردم با ماشین پلیس به مردم معترض در شهر یزد/16آذر

·         اعتراف احمدی مقدم پس از ۴ سال: ماشین نیروی انتظامی از روی شهروندان رد شد (سایت کلمه) ؛ این خبر به نقل از برنامه مثلث در گفتگو با احمدی مقدم منتشر شده که غالبا آرشیو برنامه های مثلث تنها بر روی سایت آپارات منتشر میشود که به نوعی سایت تصویری وابسته به سربازان گمنام است که هر زمان لازم است ، اسناد و مدارک را از روی این شبکه حذف کنند.

سخن پایانی

·        ماجرای دراویش خیابان پاسداران چگونه پایان یافت؟/ بیانیه نورعلی تابنده با توصیه چه کسی منتشر شد؟

علی یونسی : این فاجعه مربوط به افراد متعصب یا عوامل دشمن است، کسانی که اجازه نمی‌دهند حامیان این فرقه به صورت عادی در دانشگاه‌ها درس بخوانند.

روزنامه سازندگی به نقل از علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات در دولت اصلاحات نوشت:

 

«هفته پیش، استاندار تهران به من زنگ زد و خبر داد که دراویش می‌گویند اگر یونسی به ما اطمینان دهد که نمی‌خواهند قطب ما را دستگیر کنند متفرق می‌شویم.  من به رئیس ایشان پیام دادم که این تجمع را محکوم کند و از رفتار‌های غیرمدنی تبری بجوید و اینطور ماجرا تمام شد.  برخی ایجاد نگرانی می‌کنند که همه ایران در معرض نابودی است یا همه از شیعه بودن خارج شده‌اند؛ علت تبلیغات نگران‌کننده و اطلاعات غلط دادن به برخی علما هنوز برای ما نامشخص است. عالمی که از فعالیت این گروه‌ها نگران است، در واقع خودش ضعف دارد که گفتمانش موفق به جذب افراد نشده است. آرزوی برخی این است که فرقه‌ها را به مرحله اعمال خشونت برسانند. اینها معتقدند اگر همین روند ادامه داشته باشد جمهوری‌اسلامی برخورد نمی‌کند؛ اما اگر آن را تبدیل به یک جریان ضد‌انقلابی خشن کنند حکومت مجبور به برخورد می‌شود. متأسفانه دوران احمدی‌نژاد بار دیگر به سیاست برخورد خشن و سرکوب این فرقه‌ها روی آوردند، مانند تخریب حسینیه فرقه گنابادی در قم و برخی شهر‌های دیگر. حاکمیت باید استراتژی خودش را مشخص کند؛ خیلی چیز‌ها دست دولت نیست و با دولت به خوبی همکاری نمی‌شود؛ نباید اجازه بدهیم مملکت گروگان یک مدیر دون‌پایه باشد.  این فاجعه مربوط به افراد متعصب یا عوامل دشمن است، کسانی که اجازه نمی‌دهند حامیان این فرقه به صورت عادی در دانشگاه‌ها درس بخوانند. جای حل دعوا‌های کلامی و مذهبی حوزه علمیه قم است؛ وظیفه حکومت حفظ امنیت همه این گروه‌ها و آحاد ملت است.» / سازندگی

پیامی برای خواهران و برادران ایمانی

لسان الغیب حافظ شیرازی :

من از بیگانگان هرگز ننالم

که با من هر چه کرد آن آشنا کرد