جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مشاور فرهنگی احمدی‌نژاد در دولت دهم در گفت‌وگو با «تابناک» ادعاهای جدیدی را طرح کرد: بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد را سحر کرده

مشاور فرهنگی احمدی‌نژاد در دولت دهم در گفت‌وگو با «تابناک» ادعاهای جدیدی را طرح کرد: بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد را سحر کرده

عباس امیری فر -مشاور فرهنگی دکتر محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم- : محمود احمدی  نژاد فکر می‌کند نظام در حال سقوط است و ‌می‌خواهد رهبر اپوزیسیون باشد!!

عباس امیری در گفت‌وگو با «تابناک» ادعاهای عجیبی مطرح کرد و از جمله گفت:تصمیمات مهم دولت احمدی‌نژاد سر ناهار گرفته می‌شد/ احمدی نژاد شخصیت ثابتی ندارد/ یاران او در یک ژیان هم جا نمی‌گیرند/ بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد را سحر کرده/ نامه اخیر احمدی‌نژاد آدم را یاد نگارش‌های منافقین می‌اندازد/ احمدی‌نژاد دنبال تماس با خاتمی است، اما او تحویل‌شان نمی‌گیرند

احمدی‌نژاد در اواخر دولتش مورد عتاب رهبری قرار می‌گرفت، احمدی‌نژاد مرا تحت فشار گذاشت که منع او از کاندیداتوری را رسانه‌ای نکنم، اگر قوه قضائیه امروز بقایی را تبرئه کند، احمدی‌نژاد تمام حرف‌هایش را پس می‌گیرد، احمدی‌نژاد خادم ملت نیست، خادم مشایی و بقایی است، احمدی‌نژاد خواستار اعدام موسوی و کروبی بود، حالا می‌خواهد آزاد شوند!، احمدی‌نژاد و یارانش نان و نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند، بقایی به زندان برود، کارهای ناشایست احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود و … مهمترین بخش های سخنان «حجت الاسلام » است.

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ – ۱۳:۱۷ 27 February 2018

از زمانی‌که آقای احمدی نژاد، رئیس جمهوری که 8 سال، ازسال 84 تا 92 عنان مملکت را در دست داشت از قدرت کنار رفته، یا خودش و یا یارانش هر از چندی و به بهانه ای با نامه ها، توصیه ها، سخنرانی ها و یا رفتارهایی، جنجالی تازه می آفریننند و تلاش دارند که همواره در اذهان افکار عمومی و رسانه ها حضور خود را زنده نگه دارند. تازه ترین اقدام احمدی نژاد، نوشتن نامه دیگری به رهبر معظم انقلاب و تعیین تکلیف برای نظام بود! موضوعی که نشان از توهمات بسیار زیاد او و اطرافیانش دارد.

به گزارش «تابناک»، رئیس دولت های نهم و دهم در جدیدترین نامه اش که نه تنها از سر خیرخواهی نیست، بلکه هدفی جز خودنمایی و ضربه زدن به ارکان نظام ندارد، برکناری رئیس قوه قضائیه و روسای قوا، برگزاری انتخابات آزاد و زودهنگام و آزادی زندانیان سیاسی از ابتدا تا کنون را مطرح می کند. اقدامات و سخنان احمدی نژاد به حد اعلای تندی رسیده است، موضوعی که به تعبیر مشاور فرهنگی او در دولت دهم، با جدیت قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده «حمید بقایی» در دادگاه، شدت بیشتری هم می گیرد.

برای یافتن علت این رفتارهای «محمود احمدی نژاد» به سراغ «حجت الاسلام عباس امیری فر» که دردولت دهم مشاورت فرهنگی رئیس جمهور و امامت جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشت، رفتیم.

«حجت الاسلام عباس امیری‌فر» رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم جمهوری اسلامی ایران بود. او همچنین دبیرکلی یک تشکل روحانی به نام «جامعه وعاظ ولایی» را بر عهده دارد. امیری فر در جریان انتخابات مجلس نهم قصد کاندیداتوری داشت که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. او که در سال های استقرار دولت نهم و دهم نزدیکی زیادی به حلقه اداره کننده دولت داشت را از نزدیکان «اسفندیار رحیم مشایی» می خواندند. امیری فر مدتی را از ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ بنا بر اتهاماتی بازداشت بود که پس از حدود 40 روز آزاد شد.

حجت الاسلام امیری فر پس از پایان دولت احمدی نژاد آنطور که خودش می گوید مشورت هایی به او و اطرافیانش داده، اما با تغییر رویه و رویکرد احمدی نژاد و نزدیکانش و تند شدن رفتارها و سخنان شان راه خود را از آنها جدا کرده و به انتقاد از این گروه پرداخت تا جایی که کانال تلگرامی احمدی نژاد و یارانش، بعد از فیلتر شدن سایت و پایگاه اطلاع رسانی شان، وی را سرتیپ بازنشسته خطاب کرد، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداد.

آنچه در ادامه می خوانید گفت و گوی مشروح خبرنگار «تابناک» با «حجت الاسلام عباس امیری فر» است.

* آقای امیری فر ابتدا علت همکاری شما با دولت احمدی نژاد چه بود و در ادامه چه شد رفتارهای او و اطرافیانش عوض شد و متفاوت از آن چیزی بود که در ابتدا کار خود را شروع کردند؟

احمدی‌نژاد در اواخر دولتش مورد عتاب رهبری قرار می‌گرفت

– من به دلیل توصیه های رهبری در جهت حمایت از دولت و دعوتی که از او (احمدی نژاد) برای کار در دولت از بنده صورت گرفت، کارم را در دولت آغاز کردم. متاسفانه احمدی نژاد و یارانش در اواخر دوران ریاست جمهوری کارهای خلاف عرف انجام دادند که مورد عتاب رهبری هم قرار گرفتند.

بقایی، مشایی را سحر کرده و از این طریق بر احمدی‌نژاد تاثیر می‌گذارد

من در جلسات خصوصی به ایشان (تحمدی نژاد) خیلی تذکر می دادم، اما او توجهی نمی کرد و به نظر من یکی از خطراتی که احمدی نژاد را تهدید می کرد ، شخص بقایی بود نه مشائی. البته برخی می گفتند مشایی تاثیرگذار بر احمدی نژاد است، اما به عقیده من بقایی مشایی را سحر کرده و او از این طریق اثرگذار بر احمدی نژاد است.

من از همان ابتدا با برخی رفتارهای این گروه مخالف بودم، اما آن را علنی نمی کردم و در جلسات خصوصی تذکر می دادم تا اینکه در اواخر دولت در بهمن 91 در قضیه مسجد سلمان فارسی و دخالت در کار علما در نامه ای به ایشان تذکر دادم که با من برخورد و مرا از مشاورت فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عزل کردند.

تصمیمات مهم دولت احمدی‌نژاد سر ناهار گرفته می‌شد/ احمدی نژاد شخصیت ثابتی ندارد/ یاران او در یک ژیان هم جا نمی‌گیرند/ بقایی، مشایی و احمدی‌نژاد را سحر کرده/ نامه اخیر احمدی‌نژاد آدم را یاد نگارش‌های منافقین می‌اندازد/ احمدی‌نژاد دنبال تماس با خاتمی است، اما او تحویل‌شان نمی‌گیرندمن از ابتدا با انتخاب وانتصاب آقای بقایی در دولت مخالف بودم و به خاطر اقدامات او به احمدی نژاد تذکر می دادم که شما نباید با رهبری و ولایت مطلقه فقیه زاویه پیدا کنید و باید مطیع باشید. به او گفتم که غیر از مسائل قانونی اگر می خواهید عاقبت بخیر شوید باید با رهبری هماهنگ باشید و حرمت ایشان را نگاه دارید که وی در ظاهر قبول کرد، اما در عمل به سخنان آقای بقایی و مشائی نگاه می کرد.

تصمیمات مهم دولت را احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی سر ناهار می‌گرفتند

آقای احمدی نژاد به اتفاق آقایان مشایی و بقایی تمام تصمیمات کلان را سر ناهار می گرفتند که البته آقای بقایی تاثیر عمده و فراوانی روی تصمیمات داشت . خانه نشینی ، عزل آقای مصلحی وزیراطلاعات ، رفتن به مجلس و مطرح کردن موضوع آقای فاضل لاریجانی از جمله تصمیماتی بود که آقایان در ناهارهای هر روزه شان در ساختمان سفید ریاست جمهوری می گرفتند.

* به نظر شما علت بروز رفتارهای عجیب این روزها از سوی احمدی نژاد چیست؟

احمدی‌نژاد شخصیت ثابتی ندارد

– احمدی نژاد شخصیت ثابتی  ندارد و نمی شود ثباتی در رفتار ایشان دید . 4 سال اول کاملا هماهنگ با رهبری و نظام بودند و از دو سال آخر دولت دهم رویه شان تغییر کرد. هر چند بعد از انتخابات ریاست جمهوری کمی سکوت کرد و ما می خواستیم تا سال 1400 سکوت کند که متاسفانه این کار را نکرد. نمونه آن ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود که با وجود مخالفت مقام معظم رهبری و توصیه به ایشان مبنی بر حضور نیافتن در انتخابات، او علنا از این دستور رهبری تمرد کرد.

زمانیکه من از ملاقات خصوصی رهبری با آقای احمدی نژاد در مورد نهی ایشان از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مطلع شدم آن را در گروه تلگرامی خود منتشر کردم که انتقادات یاران احمدی نژاد را به دنبال داشت. از موضوع دیدار فقط آقایان مشایی و بقایی اطلاع داشتند و مابقی یاران آن زمان احمدی نژاد هم نامحرم بودند.

احمدی‌نژاد مرا تحت فشار گذاشت که منع او از کاندیداتوری را رسانه‌ای نکنم

وقتی احمدی نژاد متوجه انتشار نامه در سایت همدلان شد، به مدت 10 روز با واسطه و بی واسطه از من خواستند که بیانیه بدهم و نامه را پس بگیرم؛  اما وقتی من به خواست آنان عمل نکردم شروع به تخریبم کردند تا اینکه در تاریخ 5 مهر 95 مقام رهبری در درس خارج فقه موضوع دیدارشان با آقای احمدی نژاد را علنی کردند و تازه آن زمان بود که برخی یاران احمدی نژاد که به من توهین کرده بودند، عذرخواهی کردند.

نامه اخیر احمدی‌نژاد آدم را یاد نگارش‌های منافقین می‌اندازد

آقای احمدی نژاد با حمایت های بی دریغش از آقای بقایی، روز به روز از نظام دور و دورتر می شود و الان هم با نوشتن این نامه بسیار بد که آدم را به یاد نگارش های سازمان منافقین می اندازد، در حال تبدیل شدن به اپوزوسیون است.هر چند که ما بنا به فرموده مقام معظم رهبری ” جذب ححداکثری و دفع حداقلی ” دوست نداریم احمدی نژاد اپوزوسیون شود و امیدواریم که هر چه زودتر اعلام برائت کند و خود را تابع رهبری بداند.

اگر قوه قضائیه امروز بقایی را تبرئه کند، احمدی‌نژاد تمام حرف‌هایش را پس می‌گیرد

به نظر من احمدی نژاد این روند را بازهم ادامه خواهد داد و دلیل این حرکت ناشایست او و تعیین تکلیف برای نظام فقط و فقط یک چیز است و آن هم نجات آقای بقایی است. اگرهمین الان قوه قضائیه اعلام کند که من کاری با آقای بقایی ندارم ، احمدی نژاد تمام حرف هایش را پس خواهد گرفت. علی رغم انتقادی که به قوه قضائیه دارم، این رفتار قوه قضائیه و اینکه در این پرونده عقب نشینی نکرد را تائید می کنم.

احمدی‌نژاد خادم ملت نیست، خادم مشایی و بقایی است

رفتارهایی این روزها از احمدی نژاد سر می زند که آدم واقعا تعجب می کند، چطور می شود، کسی که 8 سال رئیس جمهور بوده ،خود را تا این اندازه تنزل داده است. بهتراست آقای احمدی نژاد پای نامه هایش به جای اینکه بنویسد “احمدی نژاد خادم ملت ” بنویسد ” احمدی نژاد خادم مشایی و بقایی” .

* به نظر شما منظور آقای احمدی نژاد از آزادی همه زندانیان سیاسی و کسانی که انتقادی به نظام و رهبری داشته اند از ابتدا تا کنون ، چه کسانی است؟ آیا او پایان حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی را که تصمیم آن در دولت او گرفته شده را هم خواستار است؟ چرا او در دولتش زندانیان سیاسی را آزاد نکرد یا برای آزادی آنان تلاشی نکرد؟

احمدی‌نژاد خواستار اعدام موسوی و کروبی بود، حالا می‌خواهد آزاد شوند!

– بله دقیقا منظورشان همین است. مشایی هم گفته زندانیان سیاسی چه در 88 و چه در 96 آزاد شوند. حرف مشایی هم حرف احمدی نژاد است. در حالی‌که این افراد در جلسات خصوصی می گفتند آقایان کروبی ومیرحسین باید به اشد مجازت برسند و حتی پیشنهاد اعدام برای این افراد را داده بودند.

احمدی فکر می‌کند نظام در حال سقوط است و ‌می‌خواهد رهبر اپوزیسیون باشد

اینها حرف آزادی زندانیان سیاسی را می زنند و می گویند حتی هشتاد و هشتی ها و نود و ششی ها، چون فکر می کنند نظام در حال سقوط است و می توانند رهبری اپوزوسیون را به عهده بگیرند و برای همه خط و نشان بکشند.

* با نگارش نامه اخیر، برخی افرادی که هنوز تا حدودی اعتقاد به احمدی نژاد داشتند هم دیگر او را قبول ندارند، بالاخره اپوزیسیون شد، عده و عده ای می خواهد، فکر می کنید آقای احمدی نژاد چه در خود و اطرافیانش دیده که می خواهد تبدیل به  اپوزوسیون بشود؛ در حالی که مردم می دانند او کاری نمی کند مگر منفعت خود و اطرافیانش را در آن ببیند؟

– یاران ایشان در حال ریزش هستند، الان یک روحانی شاخص در کنار احمدی نژاد ویارانش نیست و حتی یک مرجع تقلید هم از او حمایت نمی کند. فقط چند نفر که عده بسیار محدودی هم هستند، به امید ریاست جمهوری دوباره احمدی نژاد صرفا به جهت کسب قدرت دوباره از او حمایت می کنند.

یاران احمدی‌نژاد در یک ژیان هم جا نمی‌گیرند

یاران احمدی نژاد الان در یک ژیان هم جا نمی گیرند و می بینیم که آقایان ثمره هاشمی، ذبیحی، تمدن و الهام هم که پیش از این جزو اطرافیان و همراهان او بودند، هیچ یک موضعی نمی گیرند که علت این هم یا داشتن نقطه ضعفی است و یا رودربایستی !

من از آقایان الهام، ذبیحی و تمدن گلایه مندم؛ چرا این افراد نسبت به این اقدامات آقای احمدی نژاد موضع نمی گیرند. به فرموده رهبری خواص باید بصیرت داشته باشند. خط قرمز ما نظام و رهبری است.

احمدی‌نژاد و یارانش نان و نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند

ساختمانی که الان در ولنجک محل استقرار آقای احمدی نژاد ویارانش است، متعلق به بنیاد مستضعفان است ، یعنی این افراد نان و نمک رهبری را می خورند و علیه رهبری حرف می زنند.

چطور این آقایان که درزمان ریاست جمهوری مخالف سید حسن خمینی بودند، الان ساختمان جنت آباد را که سید حسن خمینی به آنها داده ، قبول کردند.

احمدی‌نژاد دنبال تماس با خاتمی است اما آنها تحویل‌شان نمی‌گیرند

احمدی نژاد ویارانش حتی الان با سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق هم تماس می گیرند که البته آنها تحویلشان نمی گیرند چون آنها هم می دانند ، احمدی نژاد مهره سوخته است.

مثلا برای 22 بهمن از دفتر آقای احمدی نژاد با همه کسانی که در دولت ایشان کار می کردند، از بخشداران گرفته تا استانداران و همه کسانی که پست وسمتی داشتند ، تماس گرفتند و دعوت کردند که به اتفاق به مرقد امام راحل برویم ، اما از این تعداد فقط بقایی ، مشایی ، ذبیحی و جوانفکر رفته بودند. آقای احمدی نژاد در حال حاضر هیچ چیزی ندارد و خیلی ها معتقدند که او و چند نفری که دور و برش هستند منحرف و ضد رهبری هستند.

* دلیل اصلی اینکه احمدی نژاد تحت تاثیر مشایی و بقایی است، چیست؟

علت اصلی را می دانم، اما الان نمی توان آن را باز کنم.

بقایی به زندان برود، کارهای ناشایست احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود

اگر آقای بقایی به زندان برود ، حرکات نادرست بیشتری از احمدی نژاد خواهیم دید.