جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخوند محسن اراکی به نمایندگی از مرکز فتنه انگیزی موسوم به “جامعه مدرسین حوزه علمیه قم” برعلیه اصل و اساس مکتب تصوف و عرفان اسلامی و درجهت عداوت با طریق فقر و درویشی یک گام دیگر به عمق قهقرا برداشت!

آخوند محسن اراکی به نمایندگی از مرکز فتنه انگیزی موسوم به “جامعه مدرسین حوزه علمیه قم” برعلیه اصل و اساس مکتب تصوف و عرفان اسلامی و درجهت عداوت با طریق فقر و درویشی یک گام دیگر به عمق قهقرا برداشت!

  

آخوند مَفسَده انگیز محسن اراکی عضو “جامعه مدرسین حوزه علمیه قم” و دبیرکل “مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی” در یک اظهار نظر وقیحانهء بسیار خطرناک و ماجراجویانهء برخلاف نظر عموم مقامات حکومتی ادعا میکند:محاکمهء” سرکرده دراویش داعشی” مطالبه ای مردمی است! محسن اراکی با این اظهارنظر شیطانی ثابت میکند که یک داعشی پیشانی سیاه تکفیری بیش نیست که خواب فتنه ای بزرگ برای شقه شقه کردن جامعه را میبیند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به اغتشاشات اخیر در خیابان پاسداران تهران  از سیستم امنیتی حاکم در کشور انتقاد کرد و گفت: روشی که امروزه سیستم امنیتی در پیش گرفته است، مطابق عقل و شرع نیست. اینکه راه جنایت را برای عده ای باز بگذارند تا پس از انجام گرفتن جرم، آنها را مجازات کنند، کار اشتباهی است، زیرا وظیفه نیروهای امنیتی این است که از وقوع جرم جلوگیری کنند؛ پس ازوقوع جرم، پیگیری باید از سوی قوه قضائیه صورت گیرد. کار اصلی قوای امنیتی آن است که پاسدار امنیت مردم باشند، نیروهای امنیتی باید کاری کنند که مردم نسبت به امنیت، اموال و جان خود اطمینان خاطر داشته باشند، نه اینکه همواره استرس حمله و هجوم عده ای را در سر خود بپرورانند.

آیت الله اراکی همچنین بر تدبیر و برنامه ریزی بهتر نیروهای انتظامی برای مقابله با اشرار و آشوبگران تأکید کرد و خواستار استفاده از سیاست امنیتی دقیق تر شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اعلام برائت سرکرده دراویش گنابادی بعد از انجام جنایت هیچ ارزشی ندارد، اظهار داشت: اعلام برائت حقیقی آن است که قبل از انجام این جنایات صورت می گرفت، نه اینکه وقتی انجام شود که همه مردم از این فرقه اعلام برائت کنند؛ سرکرده فرقه دراویش گنابادی مدت 30 روز اغتشاشات دراویش را مشاهده کرد، اما از آنها اعلام برائت نکرد، بنابراین این کار به منزله تأیید اخلال گری ها است. هرکجا تشکیلاتی وجود داشته باشد که عده ای در آن تشکیلات، خود را مطیع رییس و فرماندهی بدانند، اگر از سوی اعضای آن گروه جرمی صورت گیرد، بی شک سرکرده آن حزب هم مسؤول است و اگر اعضاء جرمی مرتکب شوند در آن شریک است از این رو رهبر جریان باید محاکمه شود.

محسن اراکی خطاب به دستگاه های اجرایی و قضایی کشور تصریح کرد: خواسته ما این است که رییس فرقه دراویش گنابادی محاکمه شود؛ ما اعلام می کنیم که محاکمه سرکرده دراویش گنابادی مطالبه مردمی است.