جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » نوری همدانی و مکارم شیرازی ادعا میکنند که دراویش گنابادی مانند داعش میباشند!

نوری همدانی و مکارم شیرازی ادعا میکنند که دراویش گنابادی مانند داعش میباشند!

نوری همدانی صوفیه را یک فرقه انحرافی خواند و خواستار قصاص شد!

نوری همدانی همچنین در انتقاد از اظهارات وزیر کشور گفت: «مسئولانی که گفته‌اند اینها عاقل و معتدل هستند درست نیست، اینها باطل و منحرف هستند و دروغ می‌گویند».

مکارم شیرازی نیز درهمین راستا گفت: «داعشی‌ها همان وهابیون طرفدار توحید کاذب هستند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذب هستند و از جهاتی به هم شبیه هستند. عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی درمی‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود. امیدواریم مسئولان وقتی می‌خواهند دربارهٔ آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند».

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله حسین نوری همدانی، روز شنبه ۵ اسفند، صوفیه را «یک فرقه انحرافی» خواند و در رابطه با درگیری خیابان پاسداران تهران خواستار «قصاص» شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران و برخی از مسئولان دیگر باشد که گفته بودند: «جریان دراویش کشور جریانی عاقلانه، منطقی و معتدل می‌نامیم و به هیچ وجه حوادث خیابان پاسداران را به این جریان منتسب نمی‌کنیم».

«تعیین تکلیف» دراویش بازداشت‌شده

روز شنبه همچنین دادستان تهران عباس جعفری دولت‌آبادی گفت که ۳۰ قاضی و هفت معاون دادسرای تهران برای «تحقیق از متهمان و تعیین تکلیف آن‌ها» فعالیت کرده‌اند.«عوامل اصلی بزودی آزاد نخواهند شد» و «مجازات» می‌شوند.

دادستان تهران درعین حال از دستگاه‌های امنیتی خواست «کسانی که پشت پرده و عوامل اصلی بودند و هنوز دستگیر نشده‌اند شناسایی کنند که با آنها نیز برخورد شود».