شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کشورهای عرب خلیج‌فارس و آلمان خواستار توقف بمباران غوطه شرقی شدند

کشورهای عرب خلیج‌فارس و آلمان خواستار توقف بمباران غوطه شرقی شدند

عربستان سعودی، قطر و امارات متحد عربی از رژیم بشار اسد خواستند که به بمباران غوطۀ شرقی خاتمه بدهد. در نتیجۀ این حملات تا کنون ٣٣۵نفر ازجمله ٧٩کودک و ۵٠زن کشته و ۱٧٠٠تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت امور خارجۀ عربستان خواستار توقف فوری حملات دمشق در غوطۀ شرقی به منظور ارسال کمکهای بشردوستانه برای نجات آسیب دیدگان شده است. در اظهاراتی مشابه امارات متحد عربی و قطر کشتار مردم غیرنظامی در غوطۀ شرقی را محکوم کردند و خواستار توقف خونریزی و ارسال کمکهای بشردوستانه به منطقه شدند.

“سازمان پزشکان بدون مرز” با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که سیزده بیمارستان این سازمان در غوطۀ شرقی طی سه روز گذشته بمباران شده‌اند. به گفتۀ این سازمان دست‌کم ۱٨٠نفر در بیمارستانهای تحت کنترل این سازمان کشته و ۱۶٠٠نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرده است که در بمبارانهای امروز پنجشنبه بیست و دوم فوریه سیزده غیرنظامی ازجمله سه کودک جان خود را از دست دادند و ۱۲٠غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

صدراعظم آلمان فدرال، آنگلا مرکل، امروز پنجشنبه ۲۲فوریه از بمباران غوطه شرقی توسط رژیم اسد به‌عنوان کشتار یاد کرد. او گفت که مایل است در خصوص جنگ داخلی سوریه با روسیه، پشتیبان اصلی رژیم اسد، گفتگو کند.