جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنگنده‌های ائتلاف عربی کارشناسان شنود و جاسوسی ایرانی در استان «تعز» را هدف قرار دادند

جنگنده‌های ائتلاف عربی کارشناسان شنود و جاسوسی ایرانی در استان «تعز» را هدف قرار دادند

جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که حمایت از دولت قانونی یمن را بر عهده دارد جمعه ۱۶ فوریه یک مرکز جاسوسی و شنود شبه نظامیان حوثی در شرق استان « تعز» که تعدادی از کارشناسان نظام حاکم بر ایرانی در آن فعالیت می‌کردند را هدف قرار دادند.

مرکز اطلاع رسانی قرارگاه نظامی ارتش ملی یمن واقع در محور عملیاتی «تعز» اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف عربی یک مرکز تجسس و شنود وابسته به شبه نظامیان حوثی در منطقه «الحوبان» که تعدادی از کارشناسان رژیم ایران در آن مستقر و در حال فعالیت بودند را هدف قرار دادند.

این مرکز اطلاع رسانی افزود که کارشناسان رژیم ایران عملیات شنود و جاسوسی از شبکه های ارتباطاتی یمن را به نفع شبه نظامیان کودتاگر حوثی انجام می دادند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین با بمباران هوایی یک مقر نظامی وابسته به شبه نظامیان حوثی در منطقه‌ی «المالح» در جبهه‌ی «مقبنه» واقع در شمال غربی استان تعز منجر به کشته شدن یکی از فرماندهان شبه نظامی حوثی به نام «ابو محمد المرتضی» شدند.

ابو محمد المرتضی که یک گردان زرهی را در تشکیلات نظامی شبه نظامیان حوثی فرماندهی می کرد به همراه تعدادی از همراهانش در این حمله هوایی کشته شدند.