جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دستگیری بمب‌گذاران خط لوله نفت بحرین- سعودی “وابسته به نظام حاکم بر ایران”

دستگیری بمب‌گذاران خط لوله نفت بحرین- سعودی “وابسته به نظام حاکم بر ایران”

وزارت کشور بحرین چهارشنبه ۷ فوریه خبر از دستگیری افرادی داد که به گفته آن در عملیات بمب‌گذاری و انفجار خط لوله نفت رابط بین بحرین و سعودی دست داشتند.

به گزارش العربیه مقامات امنیتی بحرین تاکید کردند که “در روند تحقیقات مشخص شد که افراد دستگیرشده در اقدام به عملیات بمب‌گذاری و ضربه زدن به تاسیسات نفتی دو کشور بحرین و سعودی از رژیم ایران خط‌ دهی و کمک گرفته‌اند”.

شیخ “خالد بن احمد” وزیر خارجه بحرین نیز در کامنتی بر روی صفحه خود در شبکه توئیتر نوشت، “تمام افرادی که در بمب‌گذاری دست داشتند شاغل و یا کارمند هستند و هیچ‌گونه نیاز یا کمبود معیشتی نداشته‌اند”.

وی با تشکر از “هوشیاری نیروهای امنیتی” کشورش گفت “افراد دستگیر شده از رژیم ایران خط گرفته و دست به عملیات خراب‌کارانه می‌زدند”.

وزارت کشور بحرین در بیانه‌ای گفت که “افراد دستگیر شده عضو یک گروه تروریستی وابسته به تشکیلات تروریستی موسوم به « ائتلاف ۱۴ فوریه» هستند که در تاریخ ۱۰ نوامبر به طرح‌ریزی، تهیه و اقدام به عملیات خراب‌کارانه از طریق بمب‌گذاری و منفجر کردن خط لوله نفت در نزدیکی روستای «بوری» کرده‌اند”.

وزارت کشور بحرین این عملیات را مصداق “فعالیت‌های تروریستی بسیار خطرناک” دانسته که هدف آن “ضربه زدن به منافع ملی کشور و امنیت شهروندان بود و امکان داشت به یک فاجعه بزرگ برای کشور تبدیل شود”.

وزارت کشور بحرین هویت چهار نفر از افرادی را که می‌گوید در این “عملیات تروریستی” دست داشته‌اند را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- فاضل محمد جعفر علی ۲۳ ساله، راننده

۲- أنور عبدالعزيز موسى جعفر المشيمع ۲۴ ساله، کارمند بخش خصوصی

۳- محمد عبدالله عيسى عبدالله محروس ۲۷ ساله، کارمند شرکت

۴- عادل أحمد علی أحمد صالح ۲۳ ساله، مأمور حراست در یک شرکت وابسته به بخش خصوصی

بیانیه وزارت کشور بحرین می‌گوید که “دو تن از افراد دستگیرشده با هماهنگی رهبران گروه‌های تروریستی فراری از بحرین و مقیم ایران، در ایران آموزش‌های نظامی و امنیتی فشرده‌ای را در یکی از پادگان‌های سپاه پاسداران گذرانده‌اند”.

این بیانیه می افزاید “گروه‌‌های تروریستی با حمایت مالی و لوجستیکی و نظامی رژیم ایران ضمن اقدام به سربازگیری در داخل بحرین، عناصر وابسته به خود را برای تکمیل آموزش نظامی و تروریستی لازم، تحت پوشش زیارت اماکن مذهبی به ایران ارسال می‌کرد”.

وزارت کشور بحرین افزود “افراد دستگیر شده در ایران تحت آموزش نظامی و امنیتی قرار گرفته و در آنجا روش ساخت بمب و استفاده از انواع اسلحه خودکار و آر پی جی را آموزش دیده‌اند و دوره‌های امنیت فردی را گذرانده‌اند”.

در همین رابطه وزارت کشور بحرین اعلام کرد “چند تن از افرادی که به حمایت مالی و همکاری با عاملان این اقدام تروریستی خراب‌کارانه متهم شده‌اند هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار دارند” که نام‌های آنها به شرح ذیل است:

۱. حبيب عبداللطيف مهدی ۱۹ ساله، فراری و محکوم به حبس ابد

۲. عبدالله جعفر احمد المدنی ۳۴ ساله، متواری مقیم ايران

۳. محمد علی إبراهيم خليل ۳۵ ساله، متواری مقیم ايران

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است که “تحقیقات، بازجویی‌های به عمل آمده، اعترافات متهمین و آثار مادی و سایبری جرم نشان می‌دهد که افراد یاشده در زمینه حمایت مالی، برنامه‌ریزی، تهیه لوجستیکی و کمک به اقدام‌های تروریستی خراب‌کارانه دست داشته‌اند و برای اقدام به فعالیت‌های تروریستی و خراب‌کارانه در مناطقی دیگر طرح‌ریزی می‌کردند که با هوشیاری نیروهای امنیتی از وقوع آن جلوگیری شد و ۴ تن از عاملان آن دستگیر شدند.”