جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جنتی:‌ مسأله ‌براندازی را باید جدی گرفت. من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد

جنتی:‌ مسأله ‌براندازی را باید جدی گرفت. من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد

باید تهدیدهای داخلی و خارجی را بشناسیم و مقابل آنها بایستیم و من نگران سال آینده هستم که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد چرا که دشمن در تلاش است و نمی‌تواند تحمل کند که ما ۴۰ سال است ایستاده‌ایم. ما نیز باید هرچه می‌توانیم به مردم برسیم و درد مردم را بفهمیم و صدای آنها را بشنویم. در کنار مردم باشیم همینطور که تاکنون مردم در کنار ما بوده‌اند.

وضعیت معاش مردم اکنون بسیار سخت است؛ من وقتی می‌خواهم غذا بخورم ناراحت هستم که چرا عده‌ای دستشان به دهنشان نمی‌رسد؛ مسئولین امروز دارند چه می‌کنند.

خداوند در قرآن کریم از ائمه وقت پیمان گرفته که خودشان و زندگی‌شان را با فقیران هماهنگ کنند تا فقیر از غصه دق نکنند. اگر مسئولین خانه و زندگی اشرافی داشته باشند آنگاه به طبقه پایین جامعه فشار می‌آید و آنگاه مردم به خیابان‌ها می‌آیند.

ملت اگر ببینند وضعیت مسئولین با مردم یکی است شرایط را تحمل می‌کنند اما در غیر این صورت صدایشان بلند خواهد شد؛ در این صورت این حق آن‌هاست که صدای خود را بلند کنند اما این کار باید در چارچوب موازین قانونی باشد.

چرا جلوی ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌ها گرفته نمی‌شود، می‌توان در جامعه کارهایی انجام داد؛ مردم اگر بفهمند واقعا‌ نمی‌توان کاری کرد حرف خاصی ندارند مانند پدری که فرزندانش می‌دانند که او فقیر است اما وقتی می‌شود کاری کرد باید وارد صحنه شد و گام‌های مهمی برداشت.

وزرا‌ وقتی از طریق صداوسیما قصد دارند با مردم صحبت کنند باید صادقانه حرف بزنند که چه کاری را نمی‌توانند انجام دهند.

از نظر امنیتی و سیاسی در این سالها کارهای زیادی شده و پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما از نظر اقتصادی و معیشتی وضع مطلوب نیست و بعد از این سالها مسئولین باید کاری کنند که مردم بفهمند برای حل مشکلات مصمم هستند و در حال تلاش برای رفع مشکلات معیشتی هستند.

من توقع دارم مثل حادثه کرمانشاه که توانستند یک کار کم سابقه را شکل بدهند در چهلمین سالگرد نیز یک کار اساسی انجام بگیرد چرا که ما با آمریکا و اسرائیل و سعودی طرف هستیم باید به اینها بفهمانیم که مردم طرف آنها هستند و تنها دولت طرف آنها نیست. ما مراسم باشکوهی برگزار کنیم و نشان بدهیم که مردم پشت نظام هستند.

آن‌ها باید بفهمند ملت جمهوری اسلامی ایران همیشه در صحنه هستند که البته باید گفت مانند حماسه ۹ دی مردم همیشه در صحنه هستند.

امروز در بین دشمنان موضوع براندازی نظام مطرح است و باید این توطئه با حضور ملت خنثی شود.