جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » سازمان عفو بین‌الملل نسبت به بازداشت و شکنجه ۶مدافع حقوق‌بشر هشدار داد

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به بازداشت و شکنجه ۶مدافع حقوق‌بشر هشدار داد

سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۱۳بهمن  طی بیانیه‌یی  بازداشت شش مدافع حقوق‌بشر در روز پنجشنبه ۱۲بهمن توسط نیروهای امنیتی نظام حاکم بر ایرن را محکوم کرد و نسبت به شکنجه آنها هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:‌ معاون مدیر عفو بین‌الملل گفت: این مدافعان حقوق‌بشر زندانیان عقیدتی هستند و باید بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند چرا که هیچ جرمی مرتکب نشده و صرفاً به‌خاطر فعالیت‌های حقوق‌بشری خود بازداشت شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه گفته؛

ما بسیار نگران هستیم که این افراد اکنون در معرض شکنجه و دیگر بدرفتاریها قرار بگیرند.

این بازداشتها گواهی دیگر هستند بر موقعیت نگران‌کننده و تلخ امروز کسانی که از حقوق‌بشر در ایران دفاع می‌کنند و فعالیت‌های صلح‌آمیزشان، سرکوب و مجرمانه شناخته می‌شود.

در ایران یک سرکوب طولانی‌مدت و دامنه‌دار علیه هر نوع فعالیت حقوق‌بشری در جریان است و نابودی کامل آزادی بیان، آزادی ارتباطات و آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز را مورد هدف گرفته است.

ما از مقامهای رژیم  ایران  می خواهیم که حملات علیه مدافعان حقوق‌بشر در ایران را متوقف کرده و به آنها اجازه دهند که در یک محیط امن و به دور از ترس از آزار و اذیت‌های تلافی‌جویانه فعالیت کنند.

در بیانیه عفو بین‌الملل اسامی بازداشت‌شدگان عبارتند از:‌ شیما بابایی و همسرش داریوش زند، سعید اقبالی، لیلا فرجی، محمود معصومی و بهنام موسیوند