شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا اسماعیل هنیه از رهبران حماس را در فهرست تروریستی قرار داد

آمریکا اسماعیل هنیه از رهبران حماس را در فهرست تروریستی قرار داد

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اسماعیل هنیه از مقامات ارشد گروه حماس و چند سازمان مصری و فلسطینی را در فهرست تروریستی خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر آقای هنیه، به موجب اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، دو سازمان اسلامگرای فعال در مصر و سرزمینهای فلسطینی نیز در فهرست گروه های تروریستی جا داده شدند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته است در اقدام امروز گروههای تروریستی کلیدی و سران آنها از جمله دو گروه مورد حمایت ایران که از تهران دستور می گیرند، ثبات خاورمیانه را تهدید می کنند، روند صلح را تضعیف می کنند و به متحدان آمریکا یعنی مصر و اسرائیل، حمله می کنند، تروریست شناخته شدند.

سه گروه تروریست اعلام شده وزارت خارجه آمریکا عبارتند از:

حرکت الصابرین که از غزه و کرانه باختری به سوی اسرائیل راکت پرتاب می کند

لواءالثوره، مسئول بمب گذاری سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در قاهره

حرکت سوادالمصر، مسئول کشتارنظامیان مصری

در نوار «غزه سامی ابوزهری» مقام حماس به رویترز گفته است ما ضمن محکوم کردن و رد این تصمیم، گفت: «آن را بازتاب «سلطه دار و دسته صهیونیسم بر سیاست آمریکا می دانیم.»

حماس که کنترل غزه را در دست دارد خواستار نابودی اسرائیل است. این گروه ها و اسماعیل هنیه از دسترسی به نظام بانکی و مالی آمریکا محروم می شوند.

ایالات متحده پیشتر خود گروه حماس و همچنین حزب الله لبنان را که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، در فهرست تروریستی قرار داده بود.