پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » خروج معارضان مسلح سوری از نشست سوچی روسیه! یک شکست بزرگ برای دیپلماسی سرگئی لاورف وزیرخارجه روسیه!

خروج معارضان مسلح سوری از نشست سوچی روسیه! یک شکست بزرگ برای دیپلماسی سرگئی لاورف وزیرخارجه روسیه!

معارضان مسلح دولت سوریه نشست سوچی در روسیه موسوم به نشست «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» را ترک گفتند.
فارس: نمایندگان مخالفان مسلح دولت سوریه نشست «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» را به دلیل عدم پایبندی مسکو به وعده‌هایش، ترک گفتند.

بنا بر اعلام خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایمن العاصمی»، سخنگوی معارضان مسلح امروز (سه‌شنبه) یادآور شد که طرف روسی خواسته‌های هیأت معارضان را به نحو کامل برآورده نکرده، به همین دلیل آن‌ها تصمیم به عدم مشارکت در این کنگره گرفته‌اند.

وی دراین ارتباط به اسپوتنیک گفت: «دیگر وقت تمام شده و کنگره شروع شده است و ما رفتار درخوری ندیدیم و خواسته‌های کامل هیأت معارضان محقق نشد و این مسئله بر انعطاف پذیری در تعامل با واقعیت بحرانی تآثیر گذاشت».

شهر سوچی قرار بود از دیروز میزبان نشست «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» با شعار «صلح برای مردم سوریه» باشد و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در این نشست شرکت کرده‌اند.

روسیه امروز اعلام کرد که آغاز نشست سوچی برای حل بحران سوریه به دلیل اختلاف بین «استفان دی‌میستورا»، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با روسیه و ترکیه به تعویق افتاد.

 

ادعای اختصاصی سایت موسوم به  مشرق: انفجار مهیب در نزدیکی کاروان نظامی ارتش ترکیه در حومه جنوب غرب حلب/ کاروان نظامی ترکیه به سمت مرزهای مشترک عقب‌نشینی کرد + نقشه میدانی، عکس و فیلم

انفجار کاروان ارتش ترکیه

یک منبع میدانی دقایقی قبل در گفت و گو با مشرق از انفجار مهیب در نزدیکی کاروان ترکیه در حومه غربی استان حلب خبر داد.

به گزارش سایت موسوم به مشرق نیوز شب گذشته، کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از ۱۳۰ خودروی نظامی و زرهی از مناطق مرزی مشترک با استان ادلب خود را به شهرک العیس در جنوب غرب استان حلب رساند تا تحولات و معادلات میدانی همزمان با نشست سوچی پیچیده تر شود.دولت ترکیه حضور نظامی خود را در منطقه بسیار مهم جنوب غرب حلب با طرح مسئله مناطق کاهش تنش و توافق های به دست آمده در مذاکرات سیاسی توجیه کرد اما برخی منابع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کردند: اردوغان تلاش می کند از شکست های متوالی گروه های تروریستی جلوگیری کند.

نقشه میدانی سوریه
**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای جبهه مقاومت شب گذشته به حضور نظامی نیروهای ارتش ترکیه در جنوب غرب استان حلب بی تفاوت نبودند و با واکنش قاطع آنان را مجبور کردند تا منطقه «قناطر» عقب نشینی کنند.یک منبع میدانی دقایقی قبل در گفت و گو با مشرق از انفجار مهیب در نزدیکی کاروان ترکیه در حومه غربی استان حلب خبر داد و گفت: در جریان این انفجار شدید تاکنون ۳ تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه کشته شدند.

در انفجار در مسیر کاروان ارتش ترکیه در مسیر حلب ۳ نظامی این کشور کشته شدند

این منبع میدانی با بیان این که انفجار مخازن سوخت کاروان نظامی منجر به افزایش تلفات و خسارت ها شده، افزود: شماری از نظامیان ترکیه در این انفجار به شدت زخمی شدند و کادرهای درمانی برای مداوای نیروهای مجروح شده وارد عمل شدند.

این منبع میدانی با بیان این که دو خودروی نظامی ارتش ترکیه در این انفجار منهدم شد، گفت: بخشی از کاروان نظامی ارتش ترکیه پس از این انفجار به سمت شهرک «کفرلوسین» و گذرگاه «باب الهوی» عقب نشینی کردند.

وی افزود: سایر کاروان های نظامی ارتش ترکیه که پیشتر در روزهای گذشته وارد استان های ادلب و حلب شده بودند با این انفجاربخش گسترده ای از تجهیزات خود را  در حال تخلیه کردن هستند.

انفجار در مسیر کاروان نظامی ارتش ترکیه
کاروان ارتش ترکیه درمسیر حرکت به سمت حلب هدف قرار گرفت