جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نتانیاهو در دیدار با پوتین: نه رژیم‌های تروریستی و نه مزدوران اعزامی آنها، نمی‌توانند اسرائیل را نابود کنند، اسرائیل همواره آماده مقابله با خطرات ناشی از ایران است
Russian President Vladimir Putin, left, and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, right, walk during their meeting marking 75th anniversary of the 75th anniversary of the Sobibor uprising, the only successful uprising that took place in a death camp during World War II at the Jewish Museum and Tolerance Center in Moscow in Moscow, Russia, Monday, Jan. 29, 2018. (Alexei Nikolsky, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)

نتانیاهو در دیدار با پوتین: نه رژیم‌های تروریستی و نه مزدوران اعزامی آنها، نمی‌توانند اسرائیل را نابود کنند، اسرائیل همواره آماده مقابله با خطرات ناشی از ایران است

به گزارش رادیو فردا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه نهم بهمن در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اسرائیل پیوسته آماده رویارویی با «خطرات ناشی از رژیم ایران و گروه‌های تروریستی» و در صدر آنها «ایدئولوژی‌های صادراتی» از رژیم ایران است که «آشکارا خواهان نابودی اسرائیل است».

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، نتانیاهو گفت که «نه رژیم‌های تروریستی و نه مزدوران اعزامی آنها، نمی‌توانند اسرائیل را نابود کنند».

او تصریح کرد که کشورش «با همه توان» برای با این خطرات در کنار جهان می‌ایستد تا «آینده بشریت را تضمین کند».

نخست‌وزیر اسرائیل در آیینی با میزبانی نتانیاهو، به مناسبت روز جهانی هالوکاست، کشته شدن شش میلیون یهودی در حکومت نازی‌ها، سخن می‌گفت.

شنبه این هفته با هفتاد و سومین سالروز آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس، روز جهانی هالوکاست مصادف بود. آشویتس از جمله با تلاش‌های شوروی در پایان جنگ جهانی دوم آزاد شد.

رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه در کنار یکدیگر از نمایشگاه هفتاد و پنجمین سالروز قیام یهودیان و سایر اسیران در اردوگاه مرگ سوبیبور در موزه یهودیت و شکیبایی مسکو بازدید کردند. آقای نتانیاهو در سخنانش اطمینان «صد در صدی» داد که «هالوکاست دیگری رخ نمی‌دهد».

در این زمینه و به گزارش رسانه‌های اسرائیل، آقای نتانیاهو گفت که درس عبرت اصلی از روی کار آمدن نازی‌ها، و سپس از شکست آنها، توجه به «نقش زمان و قدرت در ایستادگی در برابر ایدئولوژی‌های مرگبار» است.

آقای پوتین به سخنان آقای نتانیاهو در ارتباط با «خطرات ایران» واکنش مستقیمی در برابر دوربین‌ها نشان نداد.

نخست‌وزیر اسرائیل از پیش گفته بود از فرصت دیدار جدید با رئیس‌جمهور روسیه برای هشدار نسبت به خطرات «تثبیت حضور رزیم نظام حاکم بر ایران در منطقه» استفاده می‌کند. او همچنین پیش از پرواز به سوی مسکو نیز گفت که «رژیم ایران لبنان را به سایت موشکی بدل کرده اسـت».

دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس‌جمهور روسیه، چهار روز بعد از دیدار نتانیاهو با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، انجام شد. دیداری که در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس و با محوریت امور ایران و فلسطینیان صورت گرفته بود.

نتانیاهو هفته گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز دیدار داشت و در این دیدارها خواستار اصلاح توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران، طبق شروط رئیس‌جمهور آمریکا شده بود.