سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دونالد ترامپ: کشورهای دیگر باید به آمریکا بپیوندند تا بتوانیم با فعالیت های بی ثبات سازی رژیم ایران در منطقه مقابله کنیم

دونالد ترامپ: کشورهای دیگر باید به آمریکا بپیوندند تا بتوانیم با فعالیت های بی ثبات سازی رژیم ایران در منطقه مقابله کنیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه، ششم بهمن‌ماه،‌ در سخنرانی خود در داووس با اشاره به توافق اتمی ایران با شش قدرت جهان اعلام کرد که آمریکا هم‌چنان از شرکای خود خواهد خواست راه ایران به سوی سلاح اتمی را ببندند.

پرزیدنت ترامپ در اولین حضور رئیس جمهوری ایالات متحده در اجلاس داووس در ۱۸ سال اخیر، از همه سرمایه گذاران برای حضور در آمریکا دعوت کرد و گفت تقدم آمریکا در سیاست های او، به معنی تقویت آمریکاست و شکوفایی آمریکا می تواند به رشد و توسعه در دنیا منجر شود.

پرزیدنت ترامپ روز جمعه شش بهمن در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در سخنرانی ۲۵ دقیقه ای خود، ضمن بیان پیشرفت های اقتصادی ایالات متحده در یکسال اخیر، از سرمایه داران برای حضور در آمریکا دعوت کرد و گفت: بهترین زمان برای سرمایه گذاری در آمریکاست و من از همه دعوت می کنم. آمریکا محل کسب و کار است. برای اختراع و ساخت چیزهای جدید و بزرگ بیاید.

وی افزود: بزرگترین اصلاح مالیاتی را در آمریکا انجام داده ایم برای تقویت مردم و سرمایه گذاران. این بهترین فرصت برای همه است که برای سرمایه گذاری به آمریکا بیایند.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنرانی خود به سیاست «تقدم آمریکا» گفت: به عنوان رئیس جمهوری آمریکا می گویم همچنان سیاست من تقدم آمریکاست. مثل رهبر هر کشوری، که کشور خود را بر هر چیزی مقدم می دارد. بدانید که آمریکا هربار رشد کرده، موجب رشد در دنیا شده است.

پرزیدنت ترامپ افزود: ما مخالف هرگونه سوبسید و اقدام برای اقتصاد غیر رقابتی هستیم. ما در حال بازنگری در هرگونه توافق اقتصادی هستیم که تبعیض آمیز است و منافع کشور من را به خطر می اندازد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود به تلاش ایالات متحده برای ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه های اصلی کار من تضمین امنیت ایالات متحده آمریکاست. اهداف اقتصادی بدون وجود امنیت میسر نمی شود.

وی به مثال هایی اشاره کرد و گفت: با همپیمانان آمریکا در تلاشیم که شبه جزیره کره عاری از سلاح اتمی باشد. در تلاشیم که به افغانستان کمک کنیم تا دیگر مبدا تروریست ها نباشد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در یکسال گذشته داعش شکست سختی خورده و تقریبا صد درصد سرزمین های خود را از دست داده است.

وی در یک بخش دیگر به ایران اشاره کرد و گفت: کشورهای دیگر باید به آمریکا بپیوندند تا بتوانیم با فعالیت های بی ثبات سازی ایران در منطقه مقابله کنیم.

آمریکا گفته است که یک گروه کاری با بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد کشاندن ایران به مذاکره بر سر شرایط «اصلاح» برجام تشکیل داده است؛ اما ایران بارها در روزهای اخیر تاکید کرده است که هرگز پای میز مذاکرات مجدد با قدرت‌های جهانی نخواهد رفت.