جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اتخاذ تصمیم به حذف فیزیکی لیدر ری استارت در آمریکا

اتخاذ تصمیم به حذف فیزیکی لیدر ری استارت در آمریکا

اوج ذلت، درماندگی و استیصال حارسان امنیت گورستانی نظام ولایت فقیه، بیش از پیش آنها را به سمت ترور اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور سوق داده است.

طی هفته‌های گذشته و پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی در ایران، عملکرد ری‌استارتی‌ها در کشور موجب وحشت ارکان نظام حاکم بر ایران شده، به طوری‌که طرح ترور «سیدمحمد حسینی» در خارج از کشور، در دستور کار یکی از جلسات اخیر شورای عالی امنیت ملی بررسی شده است.

یک مقام ارشد امنیتی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار «آمدنیوز» اظهار کرده است که در یکی از جلسات اخیر شورای عالی امنیت ملی، نماینده سازمان اطلاعات سپاه (ساس) در این شورا، از اقدامات گروه موسوم به ری‌استارت گزارش جامعی را برای حاضران در جلسه قرائت کرده است.

با توجه به این‌که «سیدمحمد حسینی» در کشور آمریکا اقامت داشته و لیدر این جریان مخالف نظام محسوب می‌شود، در این جلسه اظهار شده که امکان بازگرداندن وی از طریق پلیس بین‌الملل به ایران وجود ندارد.

بر همین اساس نماینده سازمان اطلاعات سپاه در شورای‌عالی امنیت پیشنهاد داده است که «حسینی» در کشور آمریکا به طور نیابتی ترور و حذف شود.

بر همین اساس مذاکراتی با برخی گروه‌های لبنانی و عراقی در کشور ثالث صورت گرفته که در ازای پرداخت مبالغی، «سیدمحمد حسینی» به صورت «نزاع خیابانی» یا «تصادف به وسیله‌ی اتومبیل» یا موارد مشابه تحت عملیات حذف فیزیکی توسط این گروه‌ها قرار گیرد.

گفتنی است هرگونه حذف اشخاص تأثیرگذار و مخالف نظام در خارج از کشور ابتدا باید توسط شورای‌عالی امنیتی ملی تصویب و سپس برای دریافت احکام قضایی به دادستانی ارسال شود تا ضابط مربوطه نسبت به انجام این حذف‌های فیزیکی اقدام نماید.

بر اساس این گزارش، وزارت اطلاعات به دلیل برخی تعهدات دولت ایران از انجام هر گونه حذف فیزیکی مخالفان در خارج از کشور استنکاف می‌ورزد و نهاد پیشنهاد کننده حذف فیزیکی سیدمحمد حسینی در جلسه‌ی شورای‌عالی امنیت ملی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بوده است.