جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پدافند ائتلاف عربى یک موشک بالستیک حوثی را در آسمان نجران منهدم کرد

پدافند ائتلاف عربى یک موشک بالستیک حوثی را در آسمان نجران منهدم کرد

ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی که دولت قانونی یمن را حمایت می‌کند، روز شنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد که پدافند ائتلاف عربی در ساعت دوازده و سی و هشت دقیقه بعد از ظهر، یک موشک بالستیک حوثی که از داخل خاک یمن به سوی مناطق مسکونی پرتاب شده بود، رهگیری و در هوا منهدم کردند.

سرهنگ المالکی گفت :«موشک به سوی شهرستان نجران شلیک شده بود و به طور عمدی مناطق غیر نظامی که دارای جمعیت زیادی است را هدف قرار گرفته بود اما پدافند سعودی با دقت عمل موشک ذکر شده را قبل از اصابت به هدف ردیابی و در آسمان منهدم کرد».

المالکی گفت: «این اقدام خصمانه گروه تروریستی حوثی وابسته به نظام حاکم بر ایران ایران، ثابت می کند که رژیم تهران هنوز تجهیزات در اختیار این گروه تروریستی قرار می دهد.

سخنگوی ائتلاف عربی افزود:«پشتیبانی تسلیحاتی از حوثی‎ها توسط رژیم ایران در واقع نقض صریح قطعنامه (۲۲۱۶) و قطعنامه (۲۲۳۱) سازمان ملل است که ارسال هر گونه اسلحه به شبه نظامیان حوثی را ممنوع کرده است».

وی اظهار داشت :«پرتاب موشک‌های بالستیک به شهرها و روستاهای پرچمعیت سعودی نه تنها امنیت پادشاهی سعودی را به خطر می اندازد بلکه امنیت منطقه‎ای و بین‌المللی را نیز به مخاطره می اندازد.