جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تظاهرات مردمی کمپینِ “احمد رضا جلالی باید بلافاصله آزاد گردد” با هماهنگی “کارولینسکا” – مرکزتحقیقات و آموزش علم پزشکی سوئد-و مشارکت “سازمان عفو بین الملل”” در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد!

تظاهرات مردمی کمپینِ “احمد رضا جلالی باید بلافاصله آزاد گردد” با هماهنگی “کارولینسکا” – مرکزتحقیقات و آموزش علم پزشکی سوئد-و مشارکت “سازمان عفو بین الملل”” در استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد!

پس از انتشار فایل صوتی اظهارات دکتر احمد رضا جلالی توسط شبکه جهانی «در تی وی»، تظاهراتی در “کارولینسکا” مرکز تحقیقات و آموزش علم پزشکی در سوئد به تاریخ پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶زیر عنوان “احمد رضا جلالی باید بلافاصله آزاد گردد”صورت گرفت. این تظاهرات که  با هماهنگی “کارولینسکا” و سازمان عفو بین الملل برنامه ریزی و اجراء شد. یکی از سخنگویان در این تظاهرات, مدیر ارشد دانشگاه کارولینسکا آقای پرفسور دکتر اوله پتر اوترسان بود که از ابتدا پیگیر پرونده سازیهای خالی از محتوا و اتهامات بیربط توسط قضائیه و نهادهای امنیتی نظام ولایت فقیه در ایران برعلیه  آقای احمدرضا جلالی بوده است.  وی ابراز نگرانی و تاسف از این شرایط تحمیل شده بر آقای جلالی و فامیل ایشان کرد و در خواست آزادی بی قید و شرط ایشان را از قوه قضاییه ایران نمود، و از صدور حکم اعدام برعلیه این دانشمند سرشناسی دوتابعیتی ایرانی- سوئدی  به شدت انتقاد کرد.
همسر دکتر احمد رضا جلالی نیز در این تظاهرات شرکت نموده و توضیحاتی بیشتر در مورد آخرین اطلاعات نسبت به وضعیت سلامتی جسمی و روحی پرفسورجلالی ارائه داد  و از مقامات دولت سوئد درخواست کرد که به سرعت به این مسأله توجه کنند.
سازمان عفو بین الملل نیز با کمپین جمع آوری  امضاءهای دانشمندان و دانش آموزان رشته های مختلف پزشکی در سوئد  درخواست آزادی بلا فاصله و بی قید و شرط احمدرضا جلالی را متذکر گردید.
در این تظاهرات رادیو و رسانه های معتبر سوئد نیز شرکت داشتند و این اخبار را به طور گسترده در رسانه ها پوشش دادند.