جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فایننشال تایمز: فشار اروپایی‌ها به نظام حاکم بر ایران به توافقی بر سر برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی منجر شد

فایننشال تایمز: فشار اروپایی‌ها به نظام حاکم بر ایران به توافقی بر سر برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی منجر شد

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، در پی هشدار ترامپ، اروپایی‌ها فشار به رژیم ایران را افزایش داده‌اند و این منجر به دستیابی به توافقی میان اروپا و نظام حاکم بر ایران بر سر برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی آن شده است.

فایننشال تایمز به‌نقل از وزارت‌خارجه آلمان نوشت: وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تهران بر سر آغاز «گفت‌گوهای فشرده و خیلی جدی» بر سر برنامه موشکی رژیم ایران و دخالت‌هایش در امور کشورهای منطقه، به توافق رسیدند و زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان نتیجه این توافق را به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گزارش داد.

به دنبال انتشار این خبر، وزرات خارجه ایران پذیرش گفتگوی فشرده و جدی از سوی نظام حاکم بر ایران در مورد برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی را رد کرد و افزود: همه آگاهند که برنامه موشکی نظام به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داد وکلا و کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند مشتریهای آنها با توجه به مواضع تُند ترامپ درباره برجام، نگران معامله با رژیم ایران هستند و منتظر دریافت راهنمایی‌های جدید از سوی واشینگتن در این باره هستند.