جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » تهدید زندانیان معترض رجایی شهر در خصوص عواقب ادامه اعتراض

تهدید زندانیان معترض رجایی شهر در خصوص عواقب ادامه اعتراض

پس سه هفته اعتراض مداوم زندانیان سیاسی سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج از طریق خودداری از تحویل گرفتن جیره غذا، در اواخر شب سه شنبه هفته جاری گارد زندان به این سالن مراجعه کرد و مدعی شد به دستور رئیس سازمان زندان های استان تهران و برای پایان دادن به اعتراض دخالت کرده است. نیروهای این یگان پس از تفتیش و ایجاد رعب و وحشت، زندانیان سیاسی را تهدید کردند که در صورت تداوم اعتراض آنها را به بند های خطرناک و خشن تبعید خواهند کرد.

با گذشت ۲۲ روز از آغاز اعتراض زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از طریق خودداری از تحویل گرفتن جیره غذای زندان و علی‌رغم وعده های نماینده دادستان برای بهبود وضعیت، کماکان تغییری در شرایط این محل دیده نشده است.
سه شنبه هفته جاری نیروهای گارد ویژه زندان درساعت ۹ شب با ورود به بند زندانیان سیاسی چند تن از زندانیان سیاسی را از بند خارج کرده و برای بیش از سه ساعت در خارج از بند در یک اتاق دربسته محبوس کردند.

نیروهای گارد زندان در حین ورود به بند در پاسخ به زندانیان معترض اعلام کردند که این مراجعه غیرمتعارف بدستور مصطفی محبی مدیرکل زندان های استان تهران و به هدف پایان دادن به اعتراضات این بند صورت گرفته است.
زندانیانی که توسط نیروهای گارد ویژه در داخل اتاق محبوس بودند با تهدید این نیروها جهت پایان دادن به تحصن خود روبه رو شدند، نیروهای گارد زندان که با مخالفت زندانیان معترض برای پایان اعتراض روبرو شدند به زندانیان گفتند “درصورت ادامه تحصن، زندانیان معترض به بندهای خطرناک و خشن تبعید می‌شوند” همچنین در ادامه صراحتا اعلام کردند “انتظار هر حادثه ای دربندهای عادی ازجمله ضرب و شتم و تیزی خوردن (چاقو خوردن) توسط زندانیان عادی را داشته باشید”.

اعتراض زندانیان سیاسی این سالن در واکنش به وضعیت اسفناک این محل همچنین شامل مواردی چون درخواست استفاده از تلفن، داشتن تهویه هوای مناسب، تعمیر شدن وسایل گرمایشی سالن، داشتن روزنامه، استفاده از کتابخانه و باشگاه و همچنین پس گرفتن وسایل شخصی و اموال آنان که بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان ارزیابی می شود است.
این اعتراض که از طریق خودداری از تحویل گرفتن جیره غذای زندان است س از نامه نگاری های مداوم زندانیان و پیگیری نشدن مشکلاتشان صورت گرفته است.

همانطور علاوه بر آسیب های روحی و جسمی به زندانیان و شرایط دشواری که به آنان تحمیل شد اموال آنان که با دشواری فراوانی در طی سالهای حبس با هزینه شخصی برای گذران ایام زندان تهیه شده بود نیز به تاراج رفت.