جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » دست و پا زدنهای مذبوحانه قوه قضائیه برای خنثی کردن افشاگریهای «در تی وی»!!

دست و پا زدنهای مذبوحانه قوه قضائیه برای خنثی کردن افشاگریهای «در تی وی»!!

 

به گزارش شبتاب نیوز عملکرد قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های سیاسی روندی کاملا غیر قانونی دارد.   کلیه پروندهایی که فاقد هرگونه دلیل و مستند محکمه پسند وموجهی  ناظر بر اثبات اتهامات وارده بر  زندانیان  سیاسی باشد به ابوالقاسم صلواتی مشهور به «قاضی مرگ» ارجاع می گردد تا وی طبق نظر شخصی ضابطان (اطلاعات ثارالله ) رای به محکومیت بیگناهان صادر نماید.

به بیان دیگر در اکثر پرونده ها بخصوص پرونده های سیاسی و عقیدتی روندی با عنوان «روند قانونی و قضایی» وجود ندارد. به همین دلیل نیز تنها راه متوقف کردن چرخهء غیرقانونی صدور و اجرای این گونه احکام ظالمانه، افشاگری فوری آنها در رسانه ها می باشد.

با انتشار خبر فوق سری اعدام در رسانه های جمعی، قوه قضائیه برای جلوگیری از هجمه های ایجاد شده و خنثی کردن آن، به طور موقتی و کاملا تاکتیکی از اجرای حکم اعدام صرفنظر می کند، و در رسانه های تحت نظارت خودش افشاگریهای صورت گرفته در این خصوص را فاقد صحت و دقت میشمرد.

در پرونده های سیاسی و ویژه مشاهده کرده ایم که افرادی  مانند شهرام امیری را – درحالی که باصدور حکم قضایی  به ده سال زندان محکوم شده بود و در زندان دوران محکومیت خودرا سپری میکرد، و در شرایطی که  وعده آزادی او را به خانواده اش پس از دوسال حبس داده بودند-  بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده و نزدیکان او بطور ناگهانی به دار کشیده، و پس از گذشت چندروز ، از فرزند و همسر  و بستگان درجه اول خانواده اش خواسته اند که برای تحویل گرفتن پیکر عزیزشان به پزشکی قانونی مراجعه نمایند!

مواردی مانند مورد شهرام امیری بیشمار میباشد و به یکی دو نمونه اختصار نمییابد. به عنوان مثال  اعدام ۲۵ نفر از هموطنان کُرد زیر عنوان «گروه جهاد و توحید» در ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۵ میباشد. خانواده های داغدار  این ۲۵ نفر هموطن کرد  و وکلای مدافع آنها پس از گذشت دو روز توسط ماموران قوه قضائیه از اعدام جگرگوشگانشان آگاهی یافتند.

این گونه نمونه های بارز و آشکار حکایت از آن دارد که  بی اطلاع نگاه داشتن عمدی وکلا و خانوده های محکومان سیاسی – که قوه قضائیه تصمیم به حذف آنان می گیرد – امری معمولی و روزمره در سیستم فاسد قضایی ایران است.

قانون شکنی و قانون گریزی در دستگاه قضایی ایران امری معمولی است، همانگونه که مشاهده کردیم خون سرخ چند تن از معترضین اخیر را در زندانها ریختند و با وقاحت و بی شرمی ادعا کردند که آنها در زندان خودکشی کرده اند و حتی در موادی وقاحت را به آن درجه رساندند که اعلام کردند برخی از آنها قاچاقچی مواد مخدر بوده و در توالت زندان خود کشی  کرده اند! حتی محمدجعفرمنتظری دادستان کل ادعا کرد که از ماجرای خودکشی سینا قنبری در توالت زندان اوین فیلم گرفته شدهء با دوربین مداربسته در دست است! و بعد هم به راحتی به نام عمو و پدر بزرگ این شهدا بیانیه ی جعلی صادر کرده، تا اعلام نمایند که تصمیم به الغای مراسم یادبود عزیزشان (شهید راه آزادی سینا قنبری) گرفته اند!

نکته ای که در اینجا باید توجه مسئولان نظام حاکم بر ایران را به آن جلب کرد این است، که پس از گذشت نزدیک به۴۰ سال، این ترفندهای نخ نما و پوسیده کارآیی خود را از دست داده است و به همین دلیل هم پس از افشاگری شبکه جهانی «در تی وی» در مورد طرح شوم اعدام «زانیار و لقمان مرادی» دستگاه اعدام نظام به دست و پا افتاده است و از تمام توان و نیروهای خود برای خنثی کردن این خبر استفاده می کند.

در انتها باید توجه مخاطبان عزیز را به این نکته جلب کرد که تنها راه نجات جوانان مظلوم و عموم زندانیان سیاسی – عقیدتی محکوم به اعدام توسط سیستم ظلم گستر قضایی ایران، و همچنین دور کردن خطر اعدام ناگهانی و غیرقانونی  زندانیان سیاسی- عقیدتی اسیر درچنگال دژخیمان سیاهچالهای سراسر کشور افشاگری و پرده برداشتن از طرح های شوم آنها از طریق هشدار به افکار عمومی در سطح بین المللی و فعال کردن سازمانهای مستقل مدافع حقوق بشر مانند سازمان عفو بین الملل، و استمداد از شخصیتهای بین المللی مانند خانم عاصمه جهانگیر “گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در باره ایران”، و چهره های فعال در دفاع از حقوق بشر در اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است.

شبکه جهانی «در تی وی»  جز  اطلاع رسانی به موقع و افشاگریهای دقیق و مستند به منظور «باز کردن طناب دار از گردن هموطنان ستمدیده و شجاع و حق طلب ایرانی»  وظیفه ای و هدفی برای خود قائل نیست و در راه پیشبرد این مقصود، از هیچ اقدام آگاهی بخش و اثر گذار کوتاهی نخواهد کرد.  وَ مِنَ اللهِ التوفیق و علیه التُکلان.