جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تصویب قطعنامهء محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران با 415 رای در مجلس نمایندگان آمریکا!

تصویب قطعنامهء محکومیت نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران با 415 رای در مجلس نمایندگان آمریکا!

 

قطعنامه ای که دیروز به تصویب رسید، از سوی دو جمهوریخواه ارشد مجلس یعنی «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی و «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس پیشنهاد شد که جمعه پیش پیشنهاد و برای اقدام به کمیته روابط خارجی مجلس ارجاع شد.

پیش از این رویس و مک کارتی با صدور بیانیه ای گفته بودند: در حالیکه مردم شجاع ایران علیه بیرحمی و فساد رژیم در خیابانها تظاهرات می کنند، ایالات متحده نمی تواند اشتباهات گذشته را تکرار کند. این قطعنامه سرکوب اعتراضات مشروع مردم را توسط رژیم محکوم و روشن می کند که آمریکا در کنار ایرانیان که خواهان صلح، آزادی و زندگی بهتر هستند، می ایستد.

در متن خلاصه قطعنامه ذکر شده این قطعنامه، نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران، فساد عمیق و فعالیتهای بی ثبات سازی آن را در خارج از جمله حمایت از گروههای تروریستی مانند حزب الله و حمایت از رژیم جنایتکار اسد توسط تهران را محکوم می کند.

همچنین این قطعنامه از دولت آمریکا می خواهد با اعمال تحریمهای هدفمند، نقض مداوم حقوق بشر از سوی تهران را پاسخ دهد و از دولتها و سازمانهای دمکراتیک بخواهد بطور شفاف، حق مردم ایران را برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت کنند.

پیش از این، در سنای آمریکا نیز تلاش هایی برای حمایت از مردم ایران صورت گرفت. از جمله، مارکو روبیو و باب مناندز دو سناتور ارشد جمهوریخواه و دموکرات روز دوشنبه، در نامه ای به رکس تیلرسون وزیر خارجه واستیو منوشن وزیر خزانه داری آمریکا خواستار فشار آمریکا بر متحدانش برای حمایت از حق ایرانیان در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شدند.

این دو همچنین خواستند دولت آمریکا از طریق شرکت های فعال در امور تکنولوژی ترتیبی بدهد که مردم در ایران بتوانند به اینترنت و رسانه های مجازی دسترسی پیدا کنند.