جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آمریکا قصد دارد از طریق تقویت صدای مردم در ایران، به آنها در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت کمک کند

آمریکا قصد دارد از طریق تقویت صدای مردم در ایران، به آنها در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت کمک کند

رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا، جمعه ۱۵ دی ماه گفته است، واشینگتن از خواست و آرمان معترضان در ایران برای انتقال مسالمت آمیز قدرت حمایت می کند.

آقای تیلرسون افزود: مردم ایران زیر سلطه این رژیم سختی های زیادی متحمل شده اند، از جمله تحریم های اقتصادی که به دلیل رفتار بی ثبات کننده این حکومت اعمال شد. در یک نقطه ای مردم به این تصمیم می رسند که دیگر نمی خواهند به زندگی در چنین وضعیتی ادامه بدهند.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرده است: ما از انتقال قدرت به صورت خشونت آمیز حمایت نمی کنیم، بلکه ما از انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز حمایت می کنیم و ما بیان این (درخواست) را در گذشته و در تظاهرات گسترده ای که در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات برگزار شد دیدیم، در تظاهرات روز های اخیر در خیابان ها دیدیم.

آقای تیلرسون اضافه کرده است، ما از آرمان های مردم ایران برای داشتن زندگی بهتر و آزادی های بیشتر حمایت می کنیم. فکر می کنم شایسته چنین حقی هستند. ولی این برعهده مردم ایران است که چگونگی این انتقال قدرت مسالمت آمیز را تعیین کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفته است: ما میدانیم که حکومت ایران به حرف جامعه بین المللی گوش می دهد، بهمین خاطر داریم با دیگر کشورها همکاری می کنیم تا به این رژیم بگویم؛ می بایست به خواسته ها و مطالبات مردم توجه کند و برای پاسخگویی به این مطالبات می بایست اصلاحات را آغاز کند.