پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ادعای آخوندک کثیف “علی سعیدی” -به اصطلاح نماینده “ولیّ فقیه!!!” در سپاه پاسداران-: دستگیری تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم در وقایع اخیر!!

ادعای آخوندک کثیف “علی سعیدی” -به اصطلاح نماینده “ولیّ فقیه!!!” در سپاه پاسداران-: دستگیری تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم در وقایع اخیر!!

قم – “علی سعیدی ” نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقایع اخیر قم اشاره کرد و گفت: تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم جزو دستگیر شدگان هستند.

آخوندک کثیف علی سعیدی در همایش مسخره و تکراری موسوم به ” انقلاب اسلامی، تحولات منطقه و چشم انداز آینده “!!! که شامگاه چهارشنبه در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، اختلافات موجود در کشور را ناشی از اختلاف برسر مبانی و اصول دانست و گفت:

اختلافات مبنایی از اول انقلاب و در دوره‌های مختلف از بازرگان تا احمدی‌نژاد وجود داشته و امروز هم این مشکل وجود دارد که نشانه‌های آن را می‌توان در نوشته‌های دکتر سریع القلم مشاور آقای روحانی مشاهده کرد.

اکثر فتنه‌ها هم به همین دیدگاه بر می‌گردد و جناح بندی‌ها و دسته بندی‌های کشور هم ناشی از آن است. سه دیدگاه (جدایی دین از سیاست، مدرنیته اسلامی یعنی تعامل با غرب و نگاه تمدنی به اسلام) وجود دارد، اگر دولت‌های مختلف طرفدار کنار آمدن با غرب هستند اختلاف مبنایی دارند در حالی که ما نگاه تمدنی به اسلام را قبول داریم بدین معنی که اسلام جامعیت دارد و از تجربیات بشر هم استفاده می‌کنیم اما نباید با غرب ادغام شویم.قلمرو اختلافات موجود هم به جامعیت دین، منشا مشروعیت، جامعیت حکم ولی فقیه، رسالت ولی فقیه، تبعیت از ولایت فقیه، سیاست خارجی، مباحث فرهنگی و امثال آن باز می‌گردد.افرادی مانند سریع القلم بین حاکمیت دینی و پذیرش جامعه دینی پارادوکس می‌بینند و همین جا است که اساس اسلام به خطر می‌افتد که لازم است حوزه‌ها وارد شوند و با شجاعت و صراحت فریاد بزنند.

رسالت ولی فقیه را رسالت انبیا می‌دانیم

وی با بیان اینکه آن‌ها منشا مشروعیت را هم صندوق رای می‌دانند، افزود: ما رسالت ولی فقیه را رسالت انبیا می‌دانیم اما آن‌ها به توصیه بسنده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به بحث فرهنگ و اختلافات مبنایی موجود در آن هم اشاره کرد و گفت: آن‌ها می‌گویند ما در سوریه و لبنان چرا باید باشیم و آن را مانع ارتباط با غرب می‌دانند یعنی در حقیقت قدرت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی را مانع ارتباط با غرب می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: این مباحث‌ همان است که غربی‌ها مطرح می‌کنند و بحث موشکی و دفاعی هم در همین راستا یعنی مانع ارتباط با غرب می‌دانند.

سعیدی با اشاره به اینکه اقتصاد آزاد یا دولتی یا آزادی اقتصادی هم از دیگر مباحث این اختلافات است گفت: ما به جای بدی رسیدیم و همین شکاف طبقاتی بالاخره مشکل آفرین می‌شود.کارگزاران کمک به سرمایه گذاری برای کمک به فقرا را ضروری می‌دانستند که نتیجه آن همین سرمایه‌های باد آورده سرمایه داران جدید است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با برشمردن عواملی که در استنباط احکام اثر دارد، گفت: یکی از این عوامل تغییر در ماهیت موضوع است که در کشور ما از طاغوت به حکومت دینی تغییر یافت.تغییر در محوریت حکومت و ساختار حکومت هم از دیگر عوامل است بنابر این اگر به نهادی مانند شورای نگهبان حمله شد وظیفه حوزه‌ها و علما چیست؟

انقلابی‌گری یعنی اینکه انسان با توجه به متغیرها خودش را همراه کند

سعیدی با نتیجه‌گیری از مباحث خود گفت: انقلابی‌گری یعنی اینکه انسان با توجه به متغیرها خودش را همراه کند.

وی خاطرنشان کرد چرا توجه نمی‌کنیم که در کشور چه می‌گذرد و چرا نظام به دو جناح تقسیم شده است؟ آیا هر دو تفکر اسلام ناب را دارند؟

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به کمک‌های دولت به بیمه درمانی طلاب، گفت: به خاطر ۳۰ یا ۵۰ میلیارد تومان کمک، صدایشان در آمده اما چگونه است وقتی هزاران میلیارد به دستگاه‌های دیگر کمک می‌شود کسی صدایش در نمی‌آید؟

وی تصریح کرد: به هر حال حوزه‌ها باید در مقابل چنین مسائلی که بیان شد برخیزد و از این موهبت الهی یعنی حکومت اسلامی حمایت کند.

سعیدی افزود: همانگونه که امام خمینی(ره) در زمینه حکومت اسلامی کار کردند ما هم باید کار می‌کردیم که کمتر کار کردیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از مباحث خود چنین نتیجه گرفت: که اختلافات امروز مبنایی است و حوزه وظیفه دارد که وارد شود و حداقل زمینه روشنگری خواص را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر قم اشاره کرد و گفت: تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم جزو دستگیر شدگان هستند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما