جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هشدار دولت پرزیدنت ترامپ به نظام حاکم بر ایران: به مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در ایران پایان دهید
Republican U.S. presidential candidate Donald Trump poses for a photo after an interview with Reuters in his office in Trump Tower, in the Manhattan borough of New York City, U.S., May 17, 2016. REUTERS/Lucas Jackson

هشدار دولت پرزیدنت ترامپ به نظام حاکم بر ایران: به مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در ایران پایان دهید

همزمان با ادامه قیام سراسری مردم ایران علیه نظام حاکم بر این کشور، دولت پرزیدنت ترامپ روز سه شنبه از تهران خواست به محدود کردن دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده از ایران می‌خواهد «این سایت‌ها را باز کند؛» و افزود اینستاگرام، تلگرام و برنامه‌های دیگر، «مسیرهایی مشروع برای ارتباط هستند.»

استیو گلدستاین اضافه کرد که ایالات متحده همچنان از طریق حساب‌های وزارت خارجه در فیسبوک، توئیتر و دیگر بسترهای اینترنتی با ایرانی‌ها به زبان فارسی در ارتباط است.

او با اشاره به این که ایالات متحده از معترضان در ایران «می‌خواهد به مبارزه برای آنچه درست است ادامه دهند،» گفت واشنگتن «موظف است که کنار نایستند.»

رئیس جمهوری ایالات متحده نیز پیشتر در صبح روز سه شنبه، و در تازه ترین موضع گیری خود درباره اعتراض های گسترده در ایران، گفت ایالات متحده وقایع ایران را زیر نظر دارد.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز سه شنبه ۱۲ دی، در تازه ترین موضع گیری، روی حساب توئیتر خود نوشت: «مردم ایران سرانجام در حال اقدام علیه حکومت فاسد و بی‌رحم کشورشان هستند. تمام پولی که رئیس‌جمهور اوباما آنقدر احمقانه به آنها داد خرج تروریسم و جیب‌های خودشان شد.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «مردم با غذای کم، تورم بالا و نقض حقوق بشر مواجه هستند. آمریکا در حال نظاره است.»

این چندمین موضع گیری آقای ترامپ از زمان آغاز قیام گسترده مردم در ایران است.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیشتر گفته بود زمان تغییر در ایران فرا رسیده است.

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه یازدهم دیماه در توئیتر نوشت: «ایران، به رغم توافقنامه بسیار بدی که از سوی دولت اوباما با آنها امضا شد، در تمامی زمینه ها شکست خورده است. مردم بزرگ ایران برای سالهای زیادی سرکوب شده اند. آنها گرسنه غذا و آزادی هستند. همراه با حقوق بشر، ثروت ایران در حال چپاول شدن است. زمان تغییر فرا رسیده!»